Op zoek naar Nederlanders in Italie, Modena

Ciao
Ik (26) woon in Nederland, maar mijn vriend in Italie, vlakbij Modena. Nu is het vaak zo dat als ik naar hem toe ga, hij gewoon moet werken. Wonen er Nederlanders hier in de buurt die het wel leuk zouden vinden om af en toe met me te willen afspreken? Of heeft iemand tips hoe ik hier Nederlanders kan ontmoeten?
Ik hoop heel snel een reactie te krijgen, want af en toe is het echt heel saai zo in je eentje in het buitenland…
Groetjes,Anneke

Hey Anneke,
Ook ik heb een vriend in Italie en woon in Nederland. Ik hoop hem snel weer te bezoeken. Hij woont in Milaan, wel een eindje van Modena af…Misschien is het leuk om een dagje naar Milaan te komen als ik er ook ben.
Groetje
Mare

Ik zou als ik jou was wat italiaanse woorden leren en italianen leren kennen, ze zijn erg gezellig en open, je maakt echt binnen no-time vrienden-kennisen! En terwijl je wat halve woorden italiaans spreekt met hen leer je de taal ook beter :slight_smile: echt hoor, ik spreek nu maar heel gebrekkig italiaans maar ik kan al redelijk met die mensen communiceren en iedere dag leer ik meer. Maar wat me vooral opvalt is dat heel veel mensen je meteen met open armen ontvangen, wat in NL niet zo makkelijk is. In NL kijken ze vaak eerst de kat uit de boom, zeg maar.
Maar ja, het is maar wat je wilt natuurlijk :slight_smile:

Dag Anneke,
vanaf 1 september woon ik voor mijn studie een halfjaar in Bologna, dus niet zo ver van Modena af. Misschien kunnen we tegen die tijd een keer afspreken! succes daar verder
groetjes Sanne (25)

hi anneke,

ik ga in de zomer verhuizen naar modena om daar bij mijn vriend te gaan wonen. lijkt me leuk om een keer af te spreken!

ciao, danielle

Ciao tutti!

Vanaf september ga ik studeren in Modena, voor een volledige laurea. Hebben jullie toevallig ervaringen met de Uni daar en nog tips voor het vinden van een kamer. Ook zou ik het leuk vinden om eens wat te drinken met jullie :wink: Alvast bedankt!

Groetjes Krista

Hoi Anneke,

Woon je inmiddels al in Modena? Ik heb ook mijn vriendje in Modena wonen en ga in oktober emigreren! Lijkt me leuk om eens wat af te spreken.
Groetjes, Antoinet

Jammer, maar ik woon te ver in het noorden van Italie…
Maar wie weet als je eens in de buurt bent, graag

http://www.haitsma.de

Hallo Meiden uit Bologna,

Ik ben deze zomer ook in Bologna, ga er ook wonen.
Misschien kunnen we met z’n allen een keer afspreken om wat te drinken,
kunnen we gezellig praten over onze ervaringen daar. Ik zag namelijk dat Anneke, Sanne,
Antoinet, en Krista het ook leuk lijkt.

Ik hoor het wel!

Leuk om te horen dat er toch nog andere Nederlanders in Modena zitten! Ik zit hier nu sinds september en ik ben alleen een nederlandssprekende duitser tegenkomen :wink: Maar als jullie eens zin hebben om wat te drinken let me know!

Groetjes Krista (21)

k_vanveldhuizen@hotmail.com

Hoi nena manena,

Altijd gezellig ff een drankje doen! Tegen die tijd maar even wat afspreken?
Groetjes,

Beste landgenoten ;-),

Mijn naam is Michel de Gooijer. Onlangs heb ik gesolliciteerd op een baan bij een bedrijf in Modena. De mogelijkheid is er om er eventueel te werken, op dit moment prefereren ze naar een persoon dat zowel Italiaans als Engels kan spreken, maar mijn contactpersoon gaat wel haar best doen om mij eventueel daar te krijgen. Van mijn kant wil ik namelijk ook de nodige energie daarin steken, door in ieder geval een keer daar langs te gaan en de nodige zaken te zien en te bespreken en misschien ook wel daar een eigen plekje zien te vinden.
Met de redenen ben ik gaan zoeken op het internet en zojuist ben ik op dit forum terecht gekomen, waar ik denk wel belangrijke informatie kan verkrijgen van nederlandse mensen die het reilen en zeilen daar wel kennen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen aan de nodige info.

mvg,

Michel de Gooijer

hallo Michel,
Ik woon sinds 2002 in de Appenijnen, 50 km ten zuiden van Modena/Bologna. In Bologna is een vereniging voor Nederlanders en Belgen die in deze omgeving wonen: ACIOF, Bologna. Ze hebben ook een website, wie weet vind je daar nog nuttige tips. Groet, Eva

ciaoooo tutti…

ik ga vanaf 12 mei (overmorgen) samen wonen met mijn vriend hij woont in solara klein dorpje
vlakbij modena… als ik lees dat er meer nederlanders wonen word ik absoluut blij ik zou het erg
leuk vinden om eens met jullie in contact te komen en ervaringen uitwisselen aangezien ik
het ook wel een beetje eng vind zo in me eentje… ik hoor graag van jullie
mijn email is majoleiin@hotmail.com

groetjes marjolein

Ciao Anneke,
Waar is het precies, in de buurt van Modena - welke plaats dan?
Groet,
Marea