Nederlanders in Argentinie?!

Hallo!

Over ruim een week vertrek ik voor drie maanden naar Argentinië waarbij ik de eerste acht weken (talencursus en vrijwilligerswerk) in Buenos Aires zal verblijven. Daarna heb ik het, op dit moment nog geheel ongeplande, voornemen door Argentinië te crossen.

Ik hoor zoveel mooie verhalen over Argentinie dat ik niet meer weet wat ik écht niet over mag slaan (begreep dat vier weken niet lang genoeg is om alles te willen zien)!

Tips?

Mocht je rond dezelfde tijd in Buenos Aires zitten en behoefte hebben aan Nederlands contact, laat het me dan weten! :wink:

Mirte

Hola Mirte,

Dat wordt een mooie ervaring, 3 maanden Argentina. Als je in de buurt van de Sierras de Córdoba komt, dan moet je maar eens langs komen, van harte welkom.

Om in vier weken dit land te bezoeken is ondoenlijk (vind ik). Mijn advies zou zijn je te concentreren op een gebied, dit vooral omdat je dan veel intensiever contact met het volk en de cultuur zult meemaken. Omdat je Spaans hebt gestudeerd is het natuurlijk het mooiste als je dit tijdens je reis kunt toepassen. “El interior”, zoals het binnenland in de hoofdstad vaak een beetje laagdunkend genoemd wordt, is zó groot en fraai, dat je keuzes moet maken. Ik zou kiezen voor óf vier weken centrum & noorden óf vier weken centrum & zuiden. Realiseer je dat het in mei inmiddels behoorlijk koud is in het zuiden, de winter klopt al op de deur. Wij hadden hier in Córdoba vorig jaar in mei nog echt veel warme dagen…:zon02:

Als je vier weken midden & noorden zou doen is het ook bijzonder om wat meer de tijd te nemen in de minder bekende gebieden. Ga eens de binnenlanden van Misiones in, of bezoek de minder bekende gedeeltes van de Puna in Jujuy en Salta. Of kom naar Córdoba, ook hier zie je nauwelijks buitenlandse toeristen. Enfin, er zijn zoveel tips te verzinnen dat ik nog wel een half uur kan doorschrijven. Stuur anders een privé-mail als je meer details wilt hebben.

Groet & suerte,

Jan

Oh ja, en waat ook nog leuk is om mee te maken: de 200-ste verjaardag van onafhankelijk Argentina, op 25 mei a.s.

1 like