Welke zijn de interessantste parken met het meeste kans om verschillende lemuren met zekerheid te zien. Zijn die parken toegankelijk voor een rugzaktoerist zonder eigen wagen? Hoe hoog zijn de ingangsprijzen?
Groetjes van Bernard
Ik bezoek Madagascar van 1 tot 23 mei
Hallo Rutger,
Ik denk zelf dat Perinet en Andasibe op 3 uur ten oosten van Antananarivo je de beste kans geven, meestal is het geen probleem om lemueren ed te vinden, tenzij je aye aye freak bent, das wat anders…
Vervoer er naar toe is geen probleem, openbaar vervoer, in busjes vanaf Tana. Entree per dag is ongever 10 euro per dag.
Gr Jochem
In alle Nationale parken zijn verschillende soorten lemuren te vinden. In Andasibe/Mantadia, 3 uur van Antananarivo, vind je de grootste lemur, IndriIndri. De 10 Euro entree per dag is een standaard entreeprijs voor elk park. Daarnaast huur je een lokale gids die je meeneemt in het park en uitleg geeft over de flora en fauna. In de meeste parken zijn routes uitgezet met wandelingen van 3 uur tot een aantal dagen met camperen.
Een meerdaagse kampeertocht vind ik super en een echte aanrader, mits je natuurlijk van camperen houdt, want je hebt geen warme douche of toilet.
De parken zijn allemaal verschillend en bevinden zich in verschillende klimaatzones, maar 1 ding is zeker: er zijn altijd lemuren!! Ze wonen namelijk in een terratorium en zijn dus altijd goed te vinden voor de gidsen.
Je kan de parken bereiken met het openbaar vervoer of totaan het dichtbijzijnde dorpje en dan lopen of een lokaal taxietje nemen.
groetjes,
Wendy