National Parks: Met RV of SUV??

Voor sommigen bekend: als onderdeel van onze rondreis door een groot gedeelte van Amerika heb ik een RV gehuurd om 17 dagen (6 juni - 23 juni) vanaf Las Vegas door enkele NP’s te rijden, om ook weer te eindigen in Las Vegas. Afgezien van welke parken we moeten/willen bezoeken, zou ik graag horen/lezen wat praktisch gezien de beste manier van reizen is door de parken. RV of SUV? RV is aanzienlijk duurder (o.a. door het model dat ik gereserveerd heb :slight_smile: ). Maar ook leuk, zeker als afwisseling van onze overige 3 maanden in auto/hotels/huis/appartement. We hebben namelijk onze twee kinderen van 6 & 8 me. En die vinden RV natuurlijk wel retecool… Maar wellicht dat een RV he-le-maal niet praktisch is.

Ben benieuwd…

Groet en alvast bedankt voor wederom jullie nuttige tips,

Nolletje

Met een RV kun je genoeg doen. Je kunt overal wel komen en parkeren, wij hebben er totaal geen problemen mee gehad.

Alleen Death Valley is no-go voor campers, als ik 't mij goed herinner.

Een SUV is wel cool inderdaad, maar kan ook flink benzine slurpen voor een auto.

Nou, dat benzine slurpen valt wel mee. “Onze” grote SUVs verbruikten ca 18 mpg. Een grote RV haalt 10 mpg niet. De keus SUV/RV is altijd moeilijk. Voor beiden is iets te zeggen dus raad kan ik je niet geven. Net als je zegt, jullie zitten zo veel in hotels dat het mij een aardige afwisseling voor jullie en de kids lijkt om te gaan kamperen. Er is niets mis met een RV als je naar de National Parks gaat. Geweldig zelfs in juni.
De meeste verhuurbedrijven van RV’s staan niet toe om in DV te rijden tussen half juni en half september. Maar condities varieren. Heb zelf geen ervaring met een RV.
Yeehaw

dank voor jullie reacties! Besluit is genomen, t wordt de RV!