Nachtleven in Bangkok,in welke plaats/wijk is het het gezelligst ?

Thailand staat wel of niet terecht bekend als land waar de vrouwen warm zijn en het bier lekker koud.
In Bangkok vind je een aantal rosse buurten die populair zijn bij de buitenlandse toeristen,waaronder Soi Cowboy alsook de alom bekende Patpong en de drie verdiepingen tellend complex Nana Plaza !(zie foto hieronder)

Wanneer je naar Thailand gaat voor dat soort vertier, in welke plaats/wijk is het gezelligst om te vertoeven?
Je kan hierboven stemmen in de peiling,eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over het onderwerp.

Met dank aan Hans 2007 voor het meehelpen aan deze peiling !

RCA (Royal City Avenue)!!! Wie kent dat ook? Moet je echt gezien hebben. Cowboi Soi, Khao San, Patpong enzo worden volledig weggeblazen door de vibe van de bars/clubs van RCA, aldus mijn bescheiden mening :teeth:

1 like

Nou gewoonlijk drink ik mijn glaasje euch **priklimonade ** in de Country bar dat gelegen is in Soi Cowboy.
Het gebeurd soms als ik in het lumpini park vertoef,dat ik de overkant van de straat oversteek om in de late namiddag de markt van Pat Pong te bezoeken.

Hoewel het vorig jaar toch minder gezellig was dan voorgaande jaren, gaat in BKK mijn voorkeur nog altijd uit naar Silom/Patpong.
Misschien dat ik dit jaar een andere mening heb na mijn verblijf vlakbij Nana…

Buiten BKK vond ik Walking Street ook zeker een aanrader, zelfs met mijn kinderen. Die natuurlijk ook wel wat gewend zijn in Amsterdam :wink:

Nachtleven in Thailand?
Dwalend in het gebied van circa 4m2 in mijn woning; voldoende vibes en voldoende vermaak :cheer:

Ik heb ‘andere plaatsen’ gestemd omdat Sukhumvit Road (Bangkok) er niet bij staat, m.u.v. Soi 4. Vind omgeving Sukhumvit het leukste om een nachtje door te zakken. Leuke clubs in de omgeving als Insomnia (sinds kort Insanity geheten), Bed Supperclub, Climax, Mixx, of gewoon vanaf middernacht bij een van de straatbarretjes zitten tot 's ochtends als de zon weer opkomt en kijken wat er allemaal langskomt.

1 like

Uitgaan in thailand…bijna alle plaatsen gezien die boven staan beschreven…maar pff iedere keer een zwaar negatieve conclusie…
Met de walking street pattaya tot absolute nr1 van vreselijkste plekken in thailand.
continu lastig worden gevallen door thaise dames (lees hoertjes)idioot harde muziek,en het ergste die farang die een glaasje teveel op hebben en ruzie zoeken op straat…
wist niet hoe snel ik daar weg moest…
hetzelfde geldt in mindere mate voor patong phuket,en in bangkok nana,soi cowboy en patpong…
maar goed ieder zn ding hoor,ik vind het helemaal niets…

daarentegen vond ik hua hin wel gezellig en heb mooie avonden beleefd in discotheken en buitenfeesten op koh samui.
Ook in sukhumvit was het tof.
Maar eigenlijk geniet ik het meest van plekken waar geen farang komen dus alleen locals…als toerist moeilijk te vinden.
maar samen met mijn thaise vrouw erg leuke plekjes gezien.
wijken lat krabang,bang kapi,do mueang…supergezellige barretjes,mensen…waar je gewoon rustig een drankje kan doen voor een normale prijs en waar je niet wordt lastig gevallen door opdringerige vrouwen.

Jeroen

2 likes

Erg jammer dat het nachtleven ( Thailand) vaak gekoppeld wordt aan sex, bars vol met dronken vervelende farang…opdringerige meiden, farang of Thai met foute bedoelingen. Alsof er niet meer te genieten /beleven is in Thailand. Joenie geeft het al aardig weer…mocht je toch wat meer vertier is inderdaad RCA een idee!!
Anders zijn de lokale bars en bars aan het strand zeker een geschikte plek voor een drankje /hapje eten zonder het gevoel te hebben in een foute bar te zitten. Tenslotte heeft Thailand toch heel wat meer te bieden en verdiend het meer aandacht aan juist die dingen.

george.

2 likes

Hierboven staat het ook: Sukhumvit maar anders dan soi 4. Soi 11 is erg gezellig, live muziek in Zanzibar or Rotsabieng, Sky bar Above 11 en dan de gezellige Huntsman Bar in het Landmark hotel met de uitstekende Sweet Inspiration Band.

Als je de farang een beetje wil ontlopen zijn er in Thonglor een aantal clubs waar voornamelijk aziaten komen. Wel handig als je de taal een beetje spreekt.

1 like

Kijk, dit zijn toch tips waar zelfs een doorgewinterde Thailandganger (15x) flink wijzer van wordt.
Ik kende Sukhumvit soi 11 al, omdat ik ooit in www.suk11.com logeerde, en dat straatje is ook heel gezellig.

Verder kan ik in Chiang Mai restaurant The Riverside aanbevelen, het eten is goed, en 's avonds na 23.00 uur speelt de Thaise Jimi Hendrix daar op zijn gitaar.

Graag nog een iets gedetailleerdere beschrijving van RCA, axelfoley, wat kan ik daar verwachten ?

Hans.

Hans.

1 like

Volgens Tripadvisor is de doelgroep tot 25 :wink:

Gedetailleerd, niet digitaal !!! lol

Ha Hans en de rest, ziet een Thai eruit als 25 dan kan deze net zo goed 35 zijn… Ik heb zelf ook wel de indruk dat op RCA de doelgroep grotendeels bestaat uit jong volwassen Thaien. Clubs als 808 (dance muziek) en Route 66 (hiphop muziek) schijnen aan farangs een paar honderd Baht aan entreegeld te vragen (heb ik zelf nooit meegemaakt), terwijl locals kosteloos naar binnen mogen.

Ik vind RCA interessant om een avondje door te trekken, omdat er allerlei subculturen zijn die je niet zo snel in de toeristische uitgaansstraten tegenkomt. Qua muziek heb ik ook van alles gehoord; van vals jankende rockbandjes tot tergend slecht draaiende dj’s. Maar dat interesseert blijkbaar niemand wat, want de sfeer is altijd uitzinnig en dat de bijna de hele week 's avonds/'s nachts.

Eén van de leukste avonden was in een club (was zo lam dat ik de naam niet meer weet) waar ze 70s en 80s disco draaiden. Heel maf om te zien hoe de Thaien echt helemaal uit hun dak gingen. Je kunt er dus eigenlijk van alles verwachten, behalve dus pingpongshows en dat soort ‘toeristische atracties’ (of ik moet iets gemist hebben) :teeth:

1 like

Hee Axel,

Bedankt voor je info,

De volgende zin wekt bij mij heel veel nieuwsgierigheid op: Eén van de leukste avonden was in een club waar ze 70s en 80s disco draaiden. Heel maf om te zien hoe de Thaien echt helemaal uit hun dak gingen.

Dat wil ik zeker ff checken.

Hans.

Haha, dat heb ik bij jouw tip over de Thaise Jimi Hendrix. Was in 2009 voor het laatst in Chiang Mai en heb hem helaas gemist. Herinner me wel wat rock/bluesachtige bandjes in een gebied ergens net binnen de oude stadsmuur.

vuurwerk … ik heb maar gestemd voor Pattaya … omdat Jomtien er niet bij staat …:dag:

Nou was hem vergeten te plaatsen,nu staat hij erbij in de peilingsopties!:slight_smile: