Naar Newman CA verhuizen!

Hallo beste mensen! , ik heb 3 jaar geleden in Mexico een meisje leren kennen een hele lieve meid! , heb er nu inmiddels bijna 2.5jaar mee ! , we zien elkaar niet zo vaak… maar vinden elkaar echt super leuk , we hebben een goede klik etc! , ik zie dr nu alleen 3 x per jaar , 6 weken in 't totaal nu! , ik ben momenteel 20! ,

Mijn vraag is … is er een mogelijkheid dat ik daar een huisje met haar kan (huren) kopen zal niet gaan! , en er ga werken! , en samen met haar ga genieten! , want dat is mijn droom !

Ik heb veel op internet rond gekeken… maar kom er niet echt uit! ,

Ik hoop van jullie te horen alvast bedankt!

Groetjes ,

Lars

Hoi Lars,

Als zij zelf alleen de Mexicaanse nationaliteit heeft en geen Green Card ofzo dan ziet het er somber uit als jullie perse in USA willen wonen-werken. Geen van beiden zal een werkvergunning krijgen danwel er langer dan 3 maanden mogen blijven. Dat wordt dus samen wonen-werken in Mexico of (mits jij aan inkomenseisen voldoet en zij zin heeft in de hele inburgerings-heisa, tegenwoordig zelfs inclusief verplicht trouwen meen ik) in Nederland.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi erik! , bedankt voor het reageren! , ja ze heeft een green card ! dat is geen probleem … , alleen ze zei zelf al , stel dat we gaan trouwen of iets… , dan is het allemaal niet zon moeilijk gedoe… klopt dat?

Okay, het geeft enige hoop. Maar je bereikt de grenzen van mijn kennis, hopelijk weten anderen meer te melden over je vraag die als ik het goed heb nu luidt:
a] Kan een Nederlander puur door samen te wonen (dus een soort ‘sponsoring’) met een buitenlandse in bezit van green card zelf een verblijfsvergunning voor de USA te krijgen?
b] Indien niet, kan dat wel als ie met haar getrouwd is?

Let wel: in beide gevallen is het nog niet direkt een green card voor jou maar zoiets als een 1-jaars visum, maar na een paar jaar mag je dan naar ‘groen’ upgraden.

En voor beiden dan de volgende stappen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

<Erik> & [Sandya]

hoihoi! , bedankt erik!

Ja ik hoorde dat het een heel proces is … voordat 't uiteindelijk allemaal is geregeld! , hoop dat het goedkomt! , haha

Ik hoor nog graag van jullie!

Greetzz!!:slight_smile:

Hoi Lars,

Een spouse, dus partner (lees getrouwd) kan jou sponsoren voor het verkrijgen van een GreenCard. Een K1 Visum procedure.
Lees hier maar eens:

Misschien is dit jullie enige mogelijkheid.

Via een werkgever is ook een optie maar lastig en zeeeeer langdurig; 5 jaar (ik spreek uit ervaring) .

Bedankt fredjeRN , ! , ik zal het eens rustig door lezen! , Ja ik had al gehoord via een werkgever dat dat ook lastig ging inderdaad!!

Groetjes!!

Als je trouwt met iemand die een groene kaart heeft, mag je achterin de rij aansluiten en zal je een paar jaar moeten wachten (denk: vijf jaar of langer). Als je vriendin Amerikaans staatsburger wordt (kan na vijf jaar met een groene kaart) en je dan trouwt, gaat het allemaal een stuk vlotter (maar duurt dan toch nog bij elkaar ongeveer een jaar). Maar ze moet dan wel voldoende verdienen om je te kunnen onderhouden of iemand vinden die ervoor garant wilt staan, dat je niet de bijstand in hoeft (waar je overigens in de VS pas recht op hebt als je al een paar jaar hier woont en belasting betaalt).