Mijn vrouw en ikzelf willen begin oktober met een groepsreis voor 15 dagen naar China, de klassieke tour zoals de meeste reisagentschappen. Vraag : welk weer kunnen we daar ter plaatse verwachten ? Koud ? Warm ? Nog te warm ? Regen ? Enz.
Klassieke tour, dan moet ik waarschijnlijk denken aan iets een rondje Beijing, Xi’an, Yangshuo en tot slot Guangzhou of Hong Kong? Dan is oktober helemaal zo gek nog niet. Sowieso aanzienlijk minder regen dan in de zomer en ook lang niet zo benauwd. In het noorden kan het al wel iets koeler zijn (maar toch dichter bij de 20 dan de 10 graden), in het zuiden kan je eerder op hoog in de 20 rekenen.
Hallo!
Ik en mijn vriend komen op *1 oktober aan in Shanghai. Nu heb ik gelezen dat het 1 tm 7 oktober GOLDEN WEEK is… Nu is het, zoals ik het lees, van belang om nu thuis al een ticket uit shanghai te boeken. Omdat treinreizen uitverkocht zijn door de vele chinezen die het land doorkruisen. Heeft iemand van jullie tips om dit probleem te tackelen? Kan ik vanuit hier online een ticket boeken? Bv ri beijing of chengdu? *
ALvast super bedankt!
Grz ZOelie
de golden week begint op zondag 30 september. Zeker tot en met woensdag is het overal druk. De hotels rekenen dan vaak extra tot dubbel. je kan tickets en hotels boeken via ctrip en elong.
Super bedankt! Ik zie dat dit alles vooral gaat over vliegtickets… is er ook een site voor trein tickets? Ik vind het persoonlijk fijn om meer tussen de mensen te zijn en vindt trein of bus de ideale manier om te reizen… Alvast bedankt voor jullie hulp!!
kijk eens op chinatravelguide.com
Het is vaak goedkoper om via hotel kaartjes te bestellen. Kaartjes moet je altijd afhalen aan loktoon station. Vergeet je paspoort niet.
Fijne reis
Mz loket