Advies over China tijdens de golden week

Hoi allemaal,

Ik sta op het punt een ticket te boeken. 14 sept vertrek naar Beijing, 5 okt terug vanuit Hong Kong. Kom ik net pas achter die golden week (just in time) die op 1 okt start. Wat denken jullie? Als ik alvast een hostel vastleg vanaf 1 okt in Hong Kong zal ik dan problemen ervaren? Ik wilde eigenlijk echt niet eerder dan 1 of 2 okt in Hong Kong aankomen vanuit Yangshuo. Maar als het niet anders is dan moet ik maar alvast op 30/9 in Hong Kong aankomen. Is het daar nog een beetje te doen verder tijdens die golden week?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groet,
Jetty

Hoi Jetty,

Ik kom net terug (juli) uit China De Chinezen gaan reizen! De Chinezen zijn die week vrij en vieren die ook. Het is echt druk op de vliegvelden, bus- en treinstations. De beveiliging is erg op deze plekken verhoogd. Zwarte maandag op Schiphol in juli is nog een makkie! Je kan met vertragingen, annuleringen, overvolle bezette vervoersmiddelen en strenge veiligheidsmaatregelen te maken krijgen. Ik zou gaan vliegen vanaf Guilin en vervoer van tevoren boeken! Advies: reis pas na 1 okt door China.

Bedankt Brian. Heb inmiddels al andere plannen gemaakt. China moet nog even wachten…

In China vieren ze op 1 oktober de stichting van China. Het overgrote deel van de Chinezen is dan voor een langere periode vrij, circa 7 dagen. Aangezien mensen in China weinig aaneengesloten vakantiedagen hebben is dit voor hen de periode om te reizen.

Tijdens deze periode zal het overal heel erg druk, het is dus verstanding om treinkaartjes, hotel/hostels en vliegtickets zo vroeg mogelijk aan te kopen/reserveren.