Ik heb begrepen dat er dit jaar een korte vakantie is ivm met de Dag van de Arbeid (1 t/m 3 mei). Is dit een Golden Week van dezelfde orde als die rond Chinees Nieuwjaar en die van begin oktober? Met andere woorden: Is het overal stervensdruk, overvolle treinen, urenlange wachtrijen? De planning is dat we begin mei nog in Peking zitten of net op weg gaan richting Pinyao/Xian. Zijn er tips om de drukte te omzeilen, behalve niet naar China gaan?
Hoi ik wil dit jaar rond die tijd erheen en ben dan op dezelfde plaats. Hoe was het met de drukte afgelopen jaar daar?
Gr cathy
Helaas, de meivakantie is voor veel Chinezen een mooi moment om op reis te gaan. Veel mensen zullen dan naar Beijing komen en ook stadjes als Pingyao zullen dan heel druk zijn. Ik herinner me dat de NOS er onlangs een stukje over schreef, over hoe druk het was in Pingyao tijdens het westers nieuwjaar.
Ik was er tijdens het Chinees Nieuwjaar (je kunt dat op mijn site teruglezen), toen was het wel rustig. De reis er naar toe echter…
Hoi africacathy, Ik ben vorig jaar niet in China geweest. Dat gaat dit jaar worden. Dus of het druk is in mei, ik hoop het niet. We landen op 2 mei in Hong Kong en reizen pas die dinsdag of woensdag daarna richting Yangshuo. Ik ga er maar van uit dat de ergste drukte dan voorbij is en dat treinkaartjes ed nog ruimschoots te koop zijn…