Naar Amerika met kinderen van gescheiden ouders

hallo allemaal,

Ik ben voor de tweede keer getrouwd en samen hebben wij 6 kinderen. MIjn kinderen wonen bij ons. De oudste word volgende maand 18, de middelste is 15 en de jongste is 12. Volgend jaar in de zomervakantie willen wij voor 2 jaar naar amerika vertrekken voor het werk van mijn man.
2 van mijn kinderen willen graag met ons mee. |De oudste ziet dat niet zitten, hij is dan ruim 18 en wil op zich zelf gaan wonen. Het jongste kind van mijn man is 12 en wil ook mee.
Maar nu het probleem. Wij hebben uiteraad te maken met onze ex partners , de andere helft ouders. Deze vinden het helemaal geen goed plan en zien alleen maar negatieve kanten. ZIj vinden ons egoistisch en beschuldigen ons van alles en nog wat.
De kinderen zijn zeer enthousiast en willen de sprong graag wagen. WIj denken zelf dat het alleen maar goed zal zijn voor hun verdere ontwikkeling. Natuurlijk zijn er ook nadelen aan verbonden.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Mijn kinderen zijn 12 en 15.Wij zijn nu een jaar in de VS. De jongste sprak nagenoeg geen engels toen wij hier kwamen. Hier in NY is het verplicht dat kinderen die geen engels als moeder taal hebben dat ze hulp krijgen van een leraar ESL (engels als een 2de taal). Hier hebben mijn beide kinderen veel aan gehad. Ze zijn beide midden in een school jaar hier gekomen en zijn beide over gegaan met goede cijfers.

Ze spreken nu vloeiend engels.

Ook verder merk ik dat het een verrijking is dat ze in een ander land wonen en een andere cultuur leren kennen. Ontdekken dat niet alles wat zij als “gewoon” ervaren ook echt gewoon is.

In het afgelopen jaar is er voor hen een wereld open gegaan en hebben ze vee nieuwe dingen ontdekt en geleerd. Gezien dat de wereld groter is dan Nederland. Ook als we ooit naar Nederland terug zouden gaan dan hebben zij een ervaring die ik ze voor geen geld had willen onthouden.

Als je de kans krijgt moet je het zeker doen. Uiteraard zijn er nadelen, maar die wegen niet op tegen de voordelen, vind ik. Ik denk dat je als ouder je kind te kort doet als je een kind een dergelijke ervaring onthoud.

petra