Naaktstrand of Textielstrand

Sommigen zijn naturist (zoals ik), anderen dan weer niet. Géén probleem, elk zijn (haar) voorkeur.
Gewoon een vraagje:
Wat zoeken textieldragers dan op een naaktstrand ?
Naturisten gaan toch ook niet bloot lopen op een textielstrand !

ik zit zelf niet zo heel vaak op het naturisten strand, maar raak er wel eens verzijlt, omdat sommige familieleden dit wel zijn. Ik heb geen enkel probleem met naturisme, maar houd zelf toch liever die paar cm textiel aan die mijn penis bedekt. Daar voel ik me dan persoonlijk “veilig” mee. Op een “gewoon” strand heb ik doorgaans iets meer textiel aan dan de string (boxer achtige zwembroek). 't Is een keuze… net als die van jouw om helemaal niets aan te trekken…

Wat zoeken textieldragers dan op een naaktstrand?

Dat snap ik nou ook niet! Ik ben zelf geen naturist, maar ik vind dat je respect moet hebben voor eenieder die dat wel is en dat je je dus niet gekleed hoort te begeven op een naaktstrand.

Echter tussen Kijkduin en Scheveningen bijv. is ook een naaktstrand. Veel mensen lopen de route Kijkduin-Schevening en vice versa over het strand en gaan niet het strand af als zij het naaktstrand passeren om bovenlangs te lopen door de duinen. Maar ook trekken zij niet hun kleding uit. In zo’n situatie moeten de betreffende mensen beslissen of het passend is om gekleed over het naaktstrand te gaan lopen. Is het bijv. druk dan beter van niet, maar loopt er anderhalve kip dan vind ik dat niet echt een probleem. Ga gewoon langs de branding lopen of juist aan de duinkant en doe niet alsof je in de P.C. Hooftstraat loopt. :wink:

Groet,
Wouter v. Kuijk

Deze vergelijking vind ik een beetje overtrokken.
Bloot lopen op een textielstrand is iets anders dan met een miniscuul broekje oid op het naaktstrand te liggen/lopen.
Zelf ben ik naturist en ben zomers als het weer en de werkzaamheden het toelaten graag op het naaktstrand bij kijkduin.
Ik erger me er helemaal niet aan de passerende klerendragers, als ze maar respect tonen voor de anders denkende mens en niet daar lopen om zoveel mogelijk bloot te zien.

Ik snap wel wat een textieldragende badgast er toe beweegd om op een stralende zomerdag het stukje strand van zijn blootlopende medemens opzoekt.
wat dacht je van: de ruimte ( niet handdoek aan handdoek liggend ), veel schoner stukje strand. ( je moet maar eens tussen teruglopen van je mooie stukje strand, waar iedereen de moeite neemt om de spullen of meetenemen of in de daarvoor geplaatste vuilnisbakken te stoppen, naar je auto en dan ziet wat een bende de textieldragers van hun stukje strand kunnen maken) en het is er in ieder geval veel rustiger geen blerende radio’s, gillende kids en ruziemakende mensen omdat men op het naaktstrand toch meer rekening houd met elkaar.

Voor deze dingen heb ik een langere tocht van de auto naar mijn stukje strand graag over. Ook mijn kinderen , die niet meer zonder broekje aan van een stranddag kunnen genieten vinden het prima om te zonnen en zwemmen op een blootjesstrand.

Maar je kan het ook zo bekijken: als elke textieldrager naar een naaktstrand wil gaan omdat het er zo rustig, netjes en veel plaats is, wel dan zal het ook daar vlug gedaan zijn met de rustige en goede sfeer, de netheid, de ruimte enz…

Omdat dat een onbeschreven regel op het naaktstrand is kan je de bezoekers op eventueel stornend gedrag aanspreken.

Kom er inderdaad ook wel eens omdat Vriendinnen van mij Naturist zijn.
Maar ga dan niet uit mijn zwembroek.
Ik heb daar geen speciaal gevoel bij maar ben gewoon geen Naturist.

Ja, al die (ook volledig) geklede wandelaars en Japanse toeristen in Scheveningen zijn irritant.
Evenals een viswedstrijd langs het hele strand van Hoek van Holland, natuurlijk ook bij het naaktstrand, schijnt op een zomerse dag te moeten.

Ik heb zo altijd het opnprettige gevoel, sorry hoor, dat textieldragers op een naaktstrand “voyeurs” zijn.