Ik ben op zoek naar een (of meerdere) naaiatellier(s) in Vietnam, het liefst in het zuiden.
Het kan een bedrijf zijn dat zakjes naait, de producten er in doet en dichtnaait, of een bedrijf dat de zakjes krijgt aangeleverd, de producten er in doet en dichtnaait.
De stof leveren wij aan!
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen
Bedankt voor je reactie.
Wat versta je onder ‘passieve veredeling’?
Uiteraard willen we niets illegaals doen!
Het is gewoon zoals we vragen; we zoeken bedrijven die van een aangeleverde stof een zakje kunnen maken, iets erin kunnen doen (niets illegaals) en dan ook het laatste stuk kunnen dichtnaaien,
We zoeken in Vietnam omdat er naast werk mat naaimachines en ‘handjes’ nodig zijn.
Ik hoor graag je reactie.
In de jaren 80 werkte ik bij een transportbedrijf die voor de luxe merken spijkerbroeken de broeken liet maken in
zgn. lage lonen landen.
In Nederland werd het stof op rollen, de naalden, de ritssluitingen , knopjes enz. vervoerd naar een laag lonen land.
Er werd door door de belastingdienst ( douane ) een waarde aan vastgesteld.
Na het maken van spijkerbroeken heb je een andere waarde; de prijs van de complete broeken minus de prijs van de aangeleverde spullen; is de verdeling.
Over die veredeling betaal je dan weer invoerrechten en BTW; over de aangeleverde spullen heb je al BTW betaald in Nederland.
Zelf denk ik dat om alles naar Viet Nam te versturen en daar iets in zakjes te doen alleen maar lucratief kan zin wanneer de volumes groot zijn.
Gaat het om tot 60 kuub, zijn er andere landen waar je dit goedkoper kan regelen, rekening houdende met transportkosten en declaratie kosten.
Op dit moment doe ik nog bijna hetzelfde werk maar dan niet meer met broeken.