Must do's Thailand?

Hallo,

Ik ben Nick en ik ga 1 april voor 2.5 maanden naar Thailand waarvan 1.5 maand backpacking. Wie weet wat ik sowieso moet zien of doen? Laat het me weten…

Groetjes,
Nick

dit is natuurlijk heel afhankelijk van waar je in geintreseerd bent maar als je in april in thailand bent moet je zeker het thaise oud en nieuw vieren en het beste doe je dit in bangkok lekker water gevecht net als toen je nog kind was haha

Hoi Nick,

Allereerst welkom op het forum !

Wat de must do’s betreft, zou ik zeker even de topics uit het Thailand Reiscafe doorlezen, hier kan je al veel informatie vandaan halen.

Het thaise oud en nieuw mag je zeker niet missen

verder vond ik chiang mai echt geweldig en ik zou ook naar 1 van de eilanden gaan zoals ko samui, ko phi phi, ko pangan etc…

pattaya zou ik niet heen gaan…(ik vond het daar niet geweldig)

Ik vertrek 29 maart naar thailand :D, ga eerst een maand werken in een wildlife rescue centre en daarna lekker reizen! Las dat over oud en nieuw, wanneer is dat eigenlijk?

Kan natuurlijk ook even mn lonely planet erbij pakken maar mochten mensen tips hebben over het vieren(waar,hoe) hoor ik dat graag!

Songkran is dit jaar van 13-15 april.

Ik heb het nog nooit in Thailand gevierd, maar wel in Laos. En geloof me: 't is niet te missen!!! :wink:

Zie ook de posting bij het Laatste Thailand-nieuws:

Ik persoonlijk ben enorm weg van Koh Tao, dit is echt een relaxed eiland. Volgens de kenners niet meer wat het geweest is maar in mijn ogen prachtig. Als je niet van duiken, snorkelen of iets anders met water houdt dan misschien niet zo’n goede keus. Er hangt gewoon een relaxte sfeer dus ontspannen kan je er zeker. Als je een paar dagen in Bangkok bent kan ik je zeker aanraden om een fiets tour door Bangkok te maken omdat je op deze manier de stad op een hele andere manier ziet. Zelf heeft dit mij doen beseffen wat een geweldige veelzijdige stad het is met zoveel moois wat je in 1ste instantie misschien niet ziet simpelweg omdat het zo overweldigend is.
Verder kan ik je alleen adviseren optimaal te genieten dan heb je nog lang na plezier van je reis.