Munduk, Jatiluwih en Batukau

Hallo allemaal,

Wij gaan half augustus 3 weken naar Bali en we hebben min of meer al wel helder hoe ons reisschema er uit zal zien. Wel blijft de regio van Munduk, Jatiluwih en Batukau een beetje vaag vooralsnog.

Het plan is grofweg:
Seminyak
Munduk - Jatiluwih - Batukau
Pemutaran
Ubud
Sanur
Gilis

Jatiluwih en Batukau wilden we als dagtrip doen vanuit Munduk. Maar ik kan er nog niet echt goed achterkomen of dit haalbaar (of handig is). Is het misschien praktischer om toch een overnachting in Jatiluwih en/of Batukau zelf te boeken. Volgens de Lonely Planet zijn er echter maar 2 accomodaties in Batukau te vinden en ben je in de regio afhankelijk van eigen vervoer. Maar ik heb begrepen dat je overal wel drivers kan huren. Is dat hier ook het geval?

Ik hoop dat iemand mij wat extra info kan geven, want ik kom er vooralsnog even niet uit.

Alvast dank voor jullie reacties!

Groet,
Nayra

Munduk vond ik zelf niet heel veel aan, eerlijk gezegd… Mooie omgeving hoor, maar Munduk zelf? Mwah. Drukke doorgaande weg met daarlangs winkeltjes en hotels en restaurantjes. Ook behoorlijk wat vrachtverkeer dat al vroeg op gang komt.
De Hotsprings in de buurt van Munduk vond ik wel weer heel leuk, zeker een aanrader als je in de buurt bent.

Munduk is natuurlijk prachtig om een mooie wandeling te maken naar het tamblingan meer.
Wat betreft je laatste dagen eerst sanur en dan de Gillis’ is een moeilijke .
De Gillis’ liggen bij lombok tip misschien eerst paar dagen Gillis’ en dan terug Bali voor de laatste dagen in sanur.
Wat betreft drivers overal genoeg.