Hoi,
Wij vertrekken eind augustis voor 3,5 week naar Borneo (+ Singapore en Brunei). We hebben inmiddels een reisschema gemaakt en de binnenlandse vluchten geboekt. We willen na een paar dagen Kuching (Bako NP) en longhouse naar Mulu NP om de grotten te bekijken en een canopy walk te doen. Vanaf Kuching vliegen we rechtstreeks naar Mulu. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het vervolgens daar ter plekke gaat. Moeten we van tevoren een driedaagse tour boeken bij een bureautje (bijvoorbeeld in Kuching)? Of kunnen we gewoon op de bonnefooi vanaf het vliegveld(je) naar het resort toe gaan, daar een kamer nemen, en vervolgens op eigen gelegenheid naar de grotten en de canopy walk toe gaan? Ik hoop dat iemand me meer info kan geven.
Groeten Jessika
Hallo BKKflyer,
Bedankt voor je reactie. Ik heb gisterenavond de LP gelezen, daar had ik helemaal niet aan gedacht toen ik de vraag postte. Op het LP forum en tripadviser had ik al wel gezocht, maar niet het antwoord op mijn vraag gevonden. Het blijkt dat de grotten en canopy tour in Mulu NP op enkele km’s van het headquarter liggen, en dat alles via goede wandelpaden prima op eigen gelegenheid te bekijken is. Een volledige tour lijkt me dus niet nodig en onnodig duur. Ik ga de accomodatie voor de zekerheid wel van tevoren boeken, vanwege de vakantie, onafhankelijkheidsdag en de ramadan. Daarom leggen we de vluchten en accomodaties ook al zoveel mogelijk vast, normaal zouden we dat niet doen. Tot nu toe lukt dat prima, ik heb de vluchten en tours naar Uncle Tan en Turtle Island al gereserveerd.