Muggen in Suriname

Hoe gevaarlijk zijn muggen in Suriname? Kunnen ze ook knokkelkoorst veroorzaken? Zijn er wel malaria muggen in het binnenland?:vak02:

afhankelijk watvoor muggen, in Paramaribo heb je wel last van muggen, die prikken je en kan je hooguit een bultje overhouden.
Hiervoor hebben zij ook wat middelen zoals muskietengel,citronella etc Malariamuggen heb je op sommige plaatsen in de binnenlanden dan is het wel noodzakelijk dat je malariapillen inneemt.

Als je een makkelijk doelwit bent voor muggen zal ik als ik jou was 's avonds een lange broek en schoenen aandoen. Verder zul je er in de stad alleen jeuk van krijgen :wink:
Als je voor een aantal dagen het binnenland in gaat zou ik inderdaad wel even informeren naar malariapillen!

Ik ben afgelopen januari en februari daar geweest. In het noordelijkste deel schijnen geen tot zeer weinig malariamuggen voor te komen. ik heb op advies van ggd toen geen malariatabletten geslikt. In de periode dat ik er was heerste er denque in paramaribo en reden er voertuigen ronde die vloeistof in de straten spoten ter preventie van denque. Als je de jungle ingaat zou ik je willen adviseren om wel tabletten te slikken. Wij hebben malerone geslikt en ik heb geen last van bijwerkingen gehad.
zorg ervroor dat je je elke dag gewoon goed insmeert met deet dan ben je al een heel eind.
laat je adviseren door de ggd zodat je op basis van hun advies een beslissing kan nemen