Kleding Suriname

Wij gaan dit voorjaar 2 weken naar Suriname. We hebben er heel veel zin in! Nu is bij ons toch de vraag gerezen wat we het beste kunnen dragen? Korte of lange broek? Ook met het oog op muggenbeten (uitbraak dengue) Of is smeren met DEET ook voldoende? Graag horen we jullie reacties.

Dag Callie,

Ik zou beiden meenemen. Lang voor als je een excursie doet, op plantage en in het binnenland zijn nu eenmaal veel muskieten.

Deet zou ik je niet aanraden. Deze muggen zijn elitetroepen en trekken zicht daar niets van aan. Ook niet van de 60% tropical edition. Mijn tip zou zijn om OFF! te kopen hier. Is ook niet 100% maar het beste dat ik heb kunnen vinden. Je kunt het kopen bij de grote supermarkten zoals Choi of Tulip.

Veel plezier hier in Su straks!

Tan bun,
Ilse

Hoi Ilse,

Dank voor je reactie. Hier kan ik wat mee. Ik had al eens eerder van OFF gehoord maar is hier dus niet te krijgen. Daar mij de muggen mij overheerlijk vinden zal ik het zeker daar gaan kopen. Bedankt voor je tip!!!

PS leuke blog :dag:

Dank voor je compliment Callie! Goed te horen dat je mijn blog leuk vindt.
Tan bun,
Ilse

Dag Ilse, ik woon gemiddeld 9 maanden per jaar in Suriname. OFF is een goed product, maar Tropical Bush - insect repellent is nog beter. Koop je voor 8 SRD per flesje bij praktisch elke Chinese supermarkt.
Ik wens je alvast een aangenaam verblijf en leuke trips.
Dirk

Hallo Dirk,

Ik heb Tropical Bush inderdaad ook geprobeerd, maar helaas werkt dat bij mij niet. Nu moet ik daar ook bij zeggen dat ik altijd extreem veel gestoken word. Voor mijn huisgenoten is dat soms heel fijn, ik fungeer min of meer als bliksemafleider.

Nu wordt de rest sowieso steeds minder gestoken, ik zelf word nog wel gestoken maar ik merk dat de jeuk afneemt. Maar wij zijn inmiddels ook een half jaar verder.

Tan bun,
Ilse

Dag Ilse, een goed product tegen de jeuk : Shiling Oil, ook verkrijgbaar bij de Chinese supermarkt.

Ook geprobeerd… Ben bang dat je hier met een hopeloos geval te maken hebt.
Sorry. Wel top dat je even meedenkt, voor een ander wellicht zeer bruikbaar.

Meeneemlijst:

Deze handige lijst van Esther Lijkwan vind je op de link
www.colourfulsuriname.com

Dit is een leidraad. Pas ze aan aan je behoeften.

Handig is ook : - een zalf ( een gewone en een met cortisone) bij muskietenbeten

  • Byebite

  • een anti-muskieten product met DEET koop je best in Par’bo

  • een lichte kawee

  • een parapluutje (wordt ook als parasol gebruikt)

  • topjes en heel lichte kledij

  • een zaklamp ( met dynamo)

  • een rugzak of kleinere tas ( je handbagage) voor op trip

  • stapsandalen zoals Teva’s, sandalen, sportschoenen, teenslippers ( in

Par’bo is een leuke winkel!)

Mooie blog, Ilse !
Leuk geschreven, veel herkenbare situaties.
Ikzelf kom uit België.
We wonen hier nu al meer dan een jaar, hebben een huis gebouwd op morgenstond.
Als je je emailadres doorgeeft, laat ik je wat foto’s zien.
bouwtoezichtsuriname.wordpress.com

Dank voor je mooie compliment Dirk over mijn blog.

Zie graag je foto’s. Je kunt me mailen op het algemene adres van Switi Sranan. info"at"switi-sranan.com (“at” even vervangen voor @, doe het even zo voor de spamrobots).

Esther heeft inderdaad een hele mooie reisgids geschreven, onder andere. Kun je hiergratis downloaden.

Dirk, de link die je meestuurt werkt niet, klopt dat? Was benieuwd.

Tan bun,
Ilse

Dag Callie,
Sorry voor de late reactie.
Ik verblijf gemiddeld 9 maanden per jaar in Suriname.

Ik heb hier een link voor je die je waarschijnlijk wel zal interesseren :

http://colourfulsuriname.com/

Vriendelijke groeten
Dirk

Hallo,

Dank voor jullie tips en trucs en links :wereld:
Ik ga ze zeker gebruiken!
We krijgen er al meer zin in >>>

Dirk, Ilse en Callie,
Leuk om jullie correspondentie te volgen. Het prikkelt mijn wes om te reageren.
Ik ben zelf geboren in SU. De muggen zijn inderdaad een ramp. En ook nog de “vliegende"kakkerlakken. Je leert er mee leven tijdens de vakantie en leert vooral hoe buiten hun infectie"capaciteiten” te blijven.
De lange mouwen en lange-broeken-mode komt daar goed van pas. Heb voor mijn vertrek de pijpen van mijn broeken voor het binnenland van elastiek voorzien zodat ze geen doorgang voor insecten boden. De lange mouwen idem ditto.
Op de hoek van de Steenbakkerij/Maagdenstraat is er een winkel die een verbinding binnendoor heeft zodat je makkelijk naar alle afdelingen kunt gaan. Je vindt er dus ook huishoudelijke artikelen naast kleding en drogisterij-artikelen. Je hoeft dus niets uit NL mee te nemen. En inderdaad, zoek net zo lang tot je een voor** jou **lichaam geschikt middel vindt tegen muggenplaag.
Fijne vakantie. En probeer ook eens F.Guiana en Brazilie. De brug naar Brazilie is klaar maar mag HELAAS nog niet gebruikt worden door het gewone verkeer. Maar de reis door deze landen is ook fantastisch. Over de Amazonerivier vooral. O N V E R G E T E L I J K.
Allemaal, heel veel succes met wat je onderneemt.

1 like

DEET gebruiken, minimaal 50 % , liever 90 % + geïmpregneerde klamboe voor de nachtrust (dan hoef je 's nachts niets op te smeren). Bij Bever o.a. te verkrijgen. Bovendien lichte lange broek en shirt van Craghoppers Nosilife, geïmpregneerd en vast geweven, bestendig tegen muskieten. We hebben ervaring met deze spullen en het werkt goed. Succes.