Welke kleding doe ik aan op jungle expeditie

hoi forum lezers,
eind maart ga ik met 7 vrienden naar suriname voor een 11 daagse expeditie de jungle in met een bootje. Nu vraag ik me af wat voor kleren ik mee moet nemen voor overdag, 's avonds en 'nachts. We slapen buiten in hangmatten onder een klamboe. Vrienden van mij hebben het over tropenkleding van cotswold. Ik vind het alleen zonde van het geld om voor die 10 dagen speciale kleding te kopen. Heeft één van jullie ervaring met zo’n jungletocht en wat voor kleding had je bij je? Onze gids schijnt ook voor klamboes te zorgen, die zijn echter niet geïmpregneerd met deet. Zou dat problemen geven of is het verstandiger om klamboes vanuit nederland mee te nemen?

hans

Hoi Hieke

bedankt voor je reactie. Een klamboe en katoenen kleding zal ik in ieder geval meenemen. Ook die tropical spray vind ik een goede tip.

Hans

Hoi Hans, doe je zelf een groot plezier en zoek luchtige (snel drogende) afritsbare blousen en broeken uit. Zorg dat ze licht van kleur zijn want muskieten en steekvliegen hebben helaas de vervelende gewoonte
donkere kleding op te zoeken :crybaby:. Voor de avonden mag je een T-shirt dragen want die zijn het warmst bij de koele ochtenden. Klamboe van uit Nederland meenemen kan geen kwaad, neemt weinig gewicht en plek in de koffer alhoewel je ze hier ook hebt (krijgt er een zakje van dat geimpregneerd spul bij om het m.b.v van water te mengen in een emmer en het wat in te laten trekken). Muskieten-sprays zijn hier volop te vinden. Krappa-olie is trouwens een heel probaat middel tegen dit muskieten probleem. Je zegt met bootjes door de jungle te gaan, neem vooral mee (water)sandalen van het merk Tevas, ik heb ze ook en zijn heel ideaal (luchtig) en goed mee te wandelen ook door water. Echt goede watersandalen ontbreken in Suriname ! Nou, dit was het zo een beetje, wie weet tot zientjes daar ergens in Surimaribo :zon02: