Ik ga naar Suriname en ik neem zeker mee...

Hallo allemaal!

Binnenkort ga ik stage lopen in Suriname en ik vroeg mij af of er dingen zijn die ik zeker en vast niet mag vergeten mee te nemen. Naast de normale dingen die je meeneemt denk ik dan bijvoorbeeld aan een muskietennet. Zijn er nog zo’n dingen die ik zeker en vast niet mag vergeten?
BTW: ik zit in de hoofdstad paramaribo.
En ik vroeg me ook af of je ginder kan mailen met hotmail?

Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt!

zie ook meenemen.nl

ja hotmail is benaderbaar vanuit daar.

Eigenlijk is alles wel te koop in Paramaribo. Je moet soms wel wat harder zoeken voordat je iets gevonden hebt wat je nodig hebt. Ik heb bijv. veel de meegebrachte Azaron gebruikt, heb ik daar nooit gezien, ook al is er vast wat anders tegen de jeuk te vinden. Neem ook genoeg t-shirtjes mee, simpele t-shirtjes vond ik ook best moeilijk te vinden, je hebt niet zoveel kledingkeus als in NL. Verder vind je langzamerhand wel alles wat je nodig hebt.

Er zijn diverse internetcafe’s. Je kunt daar uiteraard mailen. Waar ik vaak heen ging (in 2008) zit op de Wilhelminastraat ongeveer ter hoogte van de Henry Benjaminstraat. Kan ook zijn dat hij een paar straten verder zit, meer richting de Van Roosmalenstraat maar wel aan de Wilhelminastraat. Het zit op een hoek boven een computerzaak als ik het me goed herinner. In het centrum zitten er ook meerdere maar ik weet niet meer precies waar.

Dag Italiaantje,

In paramaribo heb je verschillende mogelijkheden voor internet (hotspots en internetcafees).
Je kan overal met hotmail werken.

Een lijst van wat je zeker moet meenemen vind je in dit e-book :

http://www.colourfulsuriname.com/downloaden/

Groetjes

Dirk

beste dirk,

Kan je ook internet bankieren in suriname (abn-amro)? Is het veilig en waar kan ik op mijn gemak internet bankieren ?

Gr,

KD

Je kan in Suriname (bijna) alles op internet wat ook in Nederland kan. Alleen gaat alles wat langzamer, dat betekent dat filmpjes online kijken heel lang duurt. Maar het verschilt wel per internet-café, dus naar een ander internetcafe gaan is soms wel handig als het heel sloom is.

Hey,
En wanneer kom je deze kant op? Heb je er al wat zin in?
Wat je zeker niet moet vergeten is anti-muggenspul (met DEET) en iets voor de jeuk. In iedergeval genoeg zomerkleren meenemen, en een aantal lange broeken / shirtjes (voor tripjes in het binnenland ed).
Groetjes