tot mijn schrik lees ik zonét dat er langs de Adriatische kust (in Italië) zoveel muggen zijn - en géén gewone, maar grote steekmuggen die abnormaal grote bulten veroorzaken -
nu onze vakantie eraan zit te komen -in Kroatië (vlak aan de zeekant) over een week of 6 á 7, zou ik wel eens van Kroatische kustgangers willen weten of het daar ook zo erg is.
En indien ja - weet iemand er een afschrikwekkend middel tegen?
ik hoor het graag.
groetjes
w&w (heb ik niet van mezelf)
Als je direkt aan zee zit en het is droog weer en er verder geen open zoet water in de buurt is zal je weinig last van muggen hebben.Het zijn in ieder geval maar kleine vervelende zoemende en stekende dingetjes als ze er zijn.
Ik ben net voor het 25 e achtereenvolgende jaar terug uit Kroatie.
De eerste mug moet mij nog steeds prikken.:cheer:
Aan zee kom je ze hoegenaamd niet tegen.
Ik ben ook al vele malen in Kroatie aan de kust geweest, muggen…echt nooit gezien, wel vorig jaar op een tussenovernachting aan de Chiemsee, daar een restaurant met buitenterras, helemaal doodgestoken…verdere vacantie met lelijke opengekrabbelde bulten op de benen gelopen.
Maar…een antimuggenstift is nooit weg, alleen moet je wel een goede kopen.
Mijn ervaring is, (ben een jogger, de mug komt op zwetende knieholtes af) dus wordt zonder insmeren, in ons bos aangevallen…de natuurlijke muggenbestrijders, zoals citronella vergeten kan, die helpen niet…je bent aangewezen op straffere bestrijders (Deet)
En wanneer je niets wilt doen, zolang je het beest niet doodslaat, blijft hij terugkomen, zeker dazen , doen dat…en die geven dikke bulten…
Naast spray’s om muggen weg te houden kan je bij de apotheker ook kalmerende gel halen voor je toch moest gestoken worden… deze middelen wel in de valies steken, niet in handbagage (controle op luchthaven ivm verboden vloeistoffen)
Wij zijn naar Rab geweest enkele jaren terug en daar hadden we er echt gigantisch veel last van. Zaten aan het water en je kon 's avonds laat niet eens meer op je terras zitten, zo erg was het. Daar tegenover staat dat ik tijdens mijn reis in mei van dit jaar naar Porec daar helemaal geen last van heb gehad. Dat hotel lag dan ook op een iets gunstigere plaats wat die kleine rotbeestjes betreft. In ieder geval zou ik een goede muggenmelk mee nemen…
We hebben dit jaar inderdaad een paar vreemden muggen alhier. Normaal gesproken heb ik nergens last van, kan gebeten worden, maar dat is in een half uurtje alweer weg.
Ben echter nu gebeten door een mug en die laat geen bulten achter, maar grote onderhuidse bloedingen. Bijten uiteraard waar de bloedvaten zitten, maar het jeukt als de ziekte en…na 5 dagen zijn die plekken er nog steeds. Het enige wat bij mij tegen de jeuk helpt is Shea butter.
Op de televisie spreken ze over ‘tijger muggen’ en zouden wit zwart gestreept zijn. Ik heb ze nog niet gezien, ze weten me iedere keer