Mijn vriendin en ik vertrekken op 24augustus voor 3weken naar Tanzania. Momenteel hebben we enkel onze vliegtickets.
We willen de eerste zes dagen een safaritour doen, vertrekkende vanuit Arusha. Die willen we ter plaatse regelen. Goed idee of niet? Welke safari operators zijn aan te raden?
Daarna willen we Mt Meru beklimmen. Deze tocht willen we wel al van hier uit vastleggen. Heeft iemand al goeie ervaringen met een bepaalde operator?
Ik kan je Makasa Tanzanian Safaris aanraden! ben met hun 4 dagen op safari geweest en de voorzieningen waren super. de eigenaresse is nederlands maar leeft wel in Tanzania.
Als ik jou was zou ik alles regelen voordat je op reis gaat, hoef je je in tanzania ook niet meer druk te maken om dat soort dingen.
Wij gaan in september naar Tanzania. Wij gaan de Kilimanjaro beklimmen, een weekje safari en dan Zanzibar. De Kili en safari hebben we bij Hofland Expedities geboekt. De ervaring tot nu is positief (maar we moeten er dus nog naar toe :-))
Een safari daar zelf regelen moet te doen zijn, het voordeel is dat je niet betaalt voor de tussenkomst van een Nederlandse touroperator, maar het voordeel daarvan weer is dat het meer te ‘vertrouwen’ is wellicht en en dat je niets meer hoeft te regelen als je in Tanzania bent. Maar qua kosten ben je denk ik wel goedkoper uit als je het daar ter plekke regelt.
Een safari regelen ter plekke is te doen en uiteraard scheelt het je vast wel geld als je zonder tussenkomst van een reisorganisatie boekt, maar dan moet je je wel heel goed voorbereiden met betrekking tot de prijzen. Als men iets heel goedkoop aanbiedt kan er een addertje onder het gras zitten. Het is namelijk zo dat de entreegelden van de parken en de huur van de auto’s vast liggen. Het enige wat de prijs kan beinvloeden zijn eigenlijk de accommodaties. Deze zijn er overigens in diverse prijsklasses.
Ditzelfde geldt ook voor het beklimmen van Mt.Meru. Ook hier liggen bepaalde prijzen vast, zoals entreegelden enzv.
Afgelopen maart was ik weer in Tanzania en kwam ik in contact met Rogati die ik heb uitgenodigd om mee te gaan op safari. Zodoende heb ik hem een dag of 10 meegemaakt. Een bijzonder sympathieke jongen en heel serieus in zijn werk. Hij werkt al diverse jaren als gids op Mt. Kilimanjaro en Mt. Meru en het vindt het een geweldige baan!
Wijzelf gaan over een aantal maanden de Kili met hem beklimmen.
Een paar jaar geleden heb ik een kleine reisorganisatie opgericht (je voelt de bui al hangen ;-)) na enkele bezoeken aan Tanzania. Misschien kun je een kijkje nemen op www.tanzaniasafaritour.com.
De winst die ik bereken gaat in zijn geheel naar Tanzania, waardoor er al heel wat mooie projecten zijn ontstaan.
Mochten jullie belangstelling hebben dan kunnen jullie een mailtje sturen naar info@tanzaniasafaritour.com.
Zo niet, dan wens ik jullie een ontzettend mooie vakantie toe!
we zitten nu volop in de planningsfase en gaan toch een aantal dingen van hieruit vastleggen, maar dan rechtstreeks bij de mensen ter plaatse, zonder tussenkomst van een belgische/nederlandse touroperator.
We bekijken nu alle mogelijkheden en wie weet komen we uit bij 1 van bovenstaande organisaties.
Misschien al een beetje te laat, maar ik zou Peace Matunda Tours aanraden. Ze zijn een school, weeshuis en safari bedrijf in 1 en een deel van de prijs die je betaalt voor een tour wordt gebruikt om de school en het weeshuis draaiende te houden. Ik heb er zelf vijf maanden gewerkt en heb verschillende tours met deze organisatie gedaan die stuk voor stuk goed zijn bevallen!