Hallo,
Ik ben een 22-jarige studente en ga eind maart 17 dagen door Kenia reizen om door te reizen naar Moshi (tanzania) en daar een coschap te doen.
Ik wil graag in ongeveer 6 dagen de mount kenya beklimmen, maar ik heb een aantal vragen:
Ik ben geen ervaren klimmer, wel een matige conditie door 1-2x/week RPM (spinnen). Vergt deze klim een topconditie?
Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde organisaties die budget (tent slapen) klimmen regelen voor internationale groepen vanuit Nairobi?
Wat is verstandig om zelf mee te nemen voor een trek en wat is beter om daar te huren/kopen?
Wij gaan in augustus met onze twee dochters (13 en 15 jaar)de Mount Kenia beklimmen. Wij hebben begrepen dat dit heel goed te doen is. Hebben allemaal een vrij goede conditie. Wel moet je je heel bewust zijn van hoogte ziekte. Bij de GGD krijg je een brochure. Wij hebben zelf e.e.a. geregeld via Victoria Safaris uit Nairobi. Zijn aangesloten bij KATO. Slaapzakken kan je bijvoorbeeld zelf meenemen, maar ook huren. Verder is er op de berghutten geen electriciteit. Zorg dus dat je genoeg batterijen meeneemt. Verder is een zaklamp erg belangrijk. Je loopt waarschijnlijk op de laatste dag 's nachts naar de top. Het is er koud. Dus neem wanten en een muts ed. mee. Verder kregen we de tip om waterzuiveringstabletten mee te nemen. Ik moet zelf ook nog informeren wat we moeten meenemen.
Wat betreft Victoria Safaris, ik heb natuurlijk nog geen safari gehad, maar ze kwamen me wel heel professioneel over en op alle mailtjes kreeg ik keurig antwoord. Misschien kan je ze aanschrijven.
Fijne vakantie en laat je weten hoe je klim is gegaan?