Motorhomereservation.com zijn oplichters

Dank voor het opmerken. Ik heb onderaan de pagina een waarschuwing geschreven en het bedrijf achter de site gemaild met de vraag die pagina te verwijderen.

@Corberana: bedankt dat je wilt helpen. Van wat ik heb vernomen blijkt dat de politie nog niet eens stappen richting Spanje wilt ondernemen. Internetfraude blijft iets onbegrijpelijks voor ze. Mocht je denken dat je zelf op Mallorca iets kan onderzoeken, dan is dit uiteraard altijd welkom. Neem desnoods persoonlijk contact met mij op.

/edit: BookItNow heeft de pagina geupdate en een waarschuwing gemaakt voor de site.

Goeie actie! :thumbsup:

Zoals eerder vermeld. Heb ik ook een offerte aangevraagd. Maar kreeg argwaan bij betaling.
De manier hoe de mensen te werk gaan is het volgende. Bij interesse vul je een site in welke een verbinding totstand naar een webadres welke vanuit de gehele wereld benaderbaar is.
De mensen (twee; namen een man en een vrouw) zijn bekend. Maar het vergt nogal wat moeilijk aan de Canadese kant om de websites uit de lucht te halen en de mensen te vervolgen. Niet iedereen doet aangifte bij fraude. Het probleem wordt moeilijker omdat meestal alleen buitenlandse mensen worden benaderd omdat landoverschrijdend vervolging moeilijker is.
Ik denk dat het heel moeilijk om hier geldt terug te zien.

Indien iemand de namen wilt kan mij persoonlijk contacten. (Ik vindt het niet gepast om deze op een website te vermelden, totdat de mensen veroordeeld zijn)

Beste ā€˜none’,

Ik ben vooral benieuwd wat de verblijfplaats is van de personen (inderdaad Spanje/Mallorca, of toch Canada) en hoe men deze namen heeft achterhaald?

Landoverschrijdend werken… Is het zo moeilijk om met overheden van andere landen samen te werken en informatie te delen?

hallo None,

ik ben een van de gedupeerden en zou graag de namen willen weten van degene die achter de site zitten. Hoe ben je er achter gekomen, en ben benieuwd of mijn vermoeden, dat ze gewoon in Europa zitten, vermoedelijk Mallorca en mogelijk uit oost-europa of nigeria afkomstig zijn.

met vr. groet Willeke

None heeft mij ook de details laten weten. De namen zien er erg Duits(!) uit.

De namen zijn naar voren gekomen uit een eigen onderzoek van enkele andere verhuurders/reisagenten, die ook graag deze oplichters buiten spel gezet zien worden.

None,

zoals in eerdere reacties aangegeven ben ik ook gedupeerd.
Ik ben dan ook zeer geinterresseerd in de namen.

Mvrgr
Adriana

[Jurjen: Adriana heeft immers bericht gekregen.]

Hallo allemaal,
Ik vraag me af wat het meest zinvol is om gezamelijk actie te ondernemen richting politie, individueel (maar ik heb niet veel vertrouwen in wat de politie met deze info doet), of heeft iemand wellicht zin om dit bij een consumentenprogramma neer te leggen (tros opgelicht oid), zodat zij er verder mee kunnen gaan. Ik merk dat mijn energie t.a.v. deze hele geschiedenis een beetje begint af te nemen. Dat is natuurlijk waar deze figuren gebruik van maken. Ook ben ik niet zo handig met internet, wat erin resulteerde dat ik mijn verhaal niet op een duitse en engelse site (waar ik wel verhalen van gedupeerden heb gelezen) kon plaatsen…

Gisteren heb ik contact gehad met Rene, die schreef dat er eindelijk vanuit Nederland ook een aantal nuttige stappen worden ondernomen. Het is echter nog in een vrij vroeg stadium, maar zodra er meer zinnige info is wordt dit uiteraard zo snel mogelijk met jullie gedeeld.

EƩn ding is duidelijk: je zult toch echt aangifte moeten doen bij de politie.

Dag allemaal,

Ja ik zal even Jurjens woorden onderstrepen, de politie gaat aan de slag om toch de aangifte op te nemen en die ergens op een zinnige manier onder te brengen.
Verder heeft mijn bank (ABNAMRO) bank contact opgenomen met de bank in Spanje en die bank heeft op haar beurt de rekeninghouder gevraagd het bedrag te retourneren. Daar hebben zij (zo ik wel verwachtte) nog niks op gehoord. Kan uiteraard ook een katvanger of stroman of ziets zijn geweest.
Maargoed als er concreet nieuws komt dan meld ik mij.

Succes allen met jullie stappen/onderzoeken, ik hoor wel als er nieuws is.

Groeten
Rene

Zojuist ontving een brief van de ABNAMRO bank, servicedesk betalen, crossborder investigations unit1.

Zij hebben bericht ontvangen van de Spaanse bank dat de begunstigde van mijn geld weigert het geld terug te betalen.

Nu kan ik dus vaststellen dat de begunstigde mijn geld heeft ontvangen, niet heeft geleverd, in gebreke is gebleven en niet voornemens is terug te betalen.

Heb de plaatselijke politie ingelicht over dit bericht.

Heb ook meegegeven dat de begunstigde dus kennelijk bekend is bij de Spaanse bank anders kon men geen contact hebben.
Heb meegegeven dat het volgens mij beter is om het bankspoor te volgen dan het internetspoor.
Er zal wel privacywetgevening en/of bankgeheim in het spel zijn maar ik weet niet of dit ook nog zo werkt als er spraken is van een criminele activiteit.

Wordt vervolgd, dit ter info.

Groeten,
Rene

Hoi,

Wij zijn in 2008 ook slachtoffer geworden van canadamotorhomes.com en speelden 1833 EUR kwijt. We deden o.a. aangifte bij de politie hier in Belgiƫ. De zaak leverde bij het gerecht tot nu toe niets op.
Het ergste is nog dat de meeste websites blijkbaar nog steeds actief zijn en mogelijk nog dagelijks mensen worden bedrogen!

Heeft iemand nog weet van nieuwe ontwikkelingen?

Groeten

Wat ik toe nu toe van diverse kanten hoor is dat politie geen idee heeft hoe met internetoplichting om te gaan. Er is nauwelijks tot geen expertise aanwezig om hiermee om te gaan. Het zal zeker helpen zelf zo veel mogelijk informatie aan te dragen en daarna is het vooral hopen op een uitkomst.

De meest recente ontwikkeling is dat ze mij persoonlijk op een andere website hebben bedreigd en ze willen mij aanklagen, omdat ik al deze informatie onterecht zou verspreiden. Ze hebben een advocaat in Amsterdam ingehuurd om een zaak tegen mij te starten… Ik ben benieuwd, hopelijk mag ik iedereen hier als getuigen oproepen? :smiley:

Hoi Jurjen,
jammer dat ze je willen aanklagen. In mijn optiek hebben ze geen been om op te staan maar ik ben geen rechtsdeskundige. Volgens mij is het alleen maar bangmakerij. Ik zag op de andere site dat het al meer dan 2 maanden geleden is dat ze gedreigd hebben. In ieder geval vind ik dat je goed gedaan hebt om dit te publiceren, hulde hiervoor en sterkte voor de afwikkeling. Blijf ons op de hoogte houden.

Cor

Jurjen,

ook ik vind het goed wat tot nu toe bereikt hebt. We moeten deze gasten kunnen weren van intranet. Als het moet zie ik je in Canada

Ondanks dat ik wel even schrok toen ik het zelf las, is het inderdaad bangmakerij (voor 1 seconden zijn ze geslaagd). Ze zullen inderdaad niets doen, want ze weten donders goed dat ze er dan gloeiend bij zijn. Ik maak me er niet druk om, ze kunnen me niets maken (via de officiƫle kanalen).

Ik ga maar weer eens wat sneeuwschuiven en zout strooien op ons paadje. :smiley:

Jammer genoeg zijn de sites nog steeds actief. Ik werd ook het slachtoffer van mijn goedgelovigheid op canadamotorhomes.com
Net zoals alle anderen hier geld gestort op een Spaanse bankrekening en nooit iets in de plaats gehad…alleen een bericht van een advocaat dat de firma bankroet zou gegaan zijn… Na onderzoek en vele mails naar die advocaat in Seattle bleek dat ook de advocaat fake was…ook ik werd bedreigd door deze advocaat dat hij gerechtelijke stappen ging ondernemen als ik niet zou stoppen met hun te beschuldigen dat ze fraudeurs waren.
Je kan ons verhaal ook volgen op http://www.tripadvisor.ie/ Geef canadamotorhomes in als zoekterm. Daar worden ook namen genoemd…Duitse namen…

Ik heb klacht ingediend bij de Belgische politie maar net zoals in Nederland ziet het ernaar uit dat die niet veel gaan ondernemen…

Rest mij alleen nog maar op zoveel mogelijk sites te vermelden dat canadamotorhomes.com oplichters zijn…

Boute
Leuven, BE

1 like

Hartelijk dank voor je waarschuwing,
Mia.

Aardige mensen bij de politie maar vaak heb je weinig aan ze.

Als ze echt willen, zouden ze er achter kunnen komen hoor. In deze tijd kan erg veel, zo ook achter de naam van de rekening houder komen. Maar omdat het maar om 1 klacht gaat, nemen ze niet de moeite. :tssk: