Vanaf 1 december tot en met 22 december verblijf ik voor een opdracht vanuit mijn opleiding in Gambia. Ik zal, samen met 4 reisgenotes, verblijven in Kololi. Mijn opdracht dien ik zelfstandig uit te voeren. De organisatie (Tanje Village en Tanje Museum) bevindt zich op ongeveer 18km vanaf het appartementencomplex waar ik zal verblijven.
Om niet elke dag met de bus oid te moeten reizen zou ik graag een (cross)motor willen huren. Echter kan ik hierover op het internet niet zo heel veel informatie vinden.
Ik ben benieuwd of er in Kololi of omgeving (Banjul, Serkunda etc) verhuurbedrijven zijn waar ik een motor voor een periode van 3 weken kan huren.
Tevens ben ik benieuwd wat dit ongeveer kost (als iemand dit weet…).
Ten laatste, zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het huren? Aansprakelijkheid, verzekering etc…
Beste Ben,
Zoek op internet een autoverhuurbedrijf en informeer daar of ze ook motoren hebben. Er is een autoverhuurbedrijf in Banjul.
Je moet het zelf weten maar ik zou nooit geen motor huren. De wegen zijn er slecht en als er iets mis gaat heb je het als blanke altijd gedaan. Nu kun je je daar weer wel uitredden met een paar euro’s, maar je kunt veel beter een taxi huren. Eerst info bij een Nederlander die daar woont naar de prijs. Dan een afspraak maken voor twee keer per dag. Dit is veel goedkoper dan huren.
Een fijne tijd in Gambia gewenst.
Groeten,
Rondreiziger.
Mocht je meer willen weten [EMAIL=“khmth@live.nl”]khmth@live.nl
Ik zou gewoon bij TravelPoort (.nl) informeren. Zij doen zaken met AB Rent A Car in Kololi. Kunnen je ook vast aan een motor helpen. Al zou ook ik de voorkeur geven aan afspraken maken met een taxi chauffeur (weet wel een goedkope en betrouwbare voor je indien gewenst). Je geeft hem gewoon een belletje op zijn mobiel en je wordt opgepikt. Zelf een auto huren kan natuurlijk ook.