Mooiste stukje Canada?

Wat vindt jij het mooiste stukje Canada?

Ik hoor het graag!

ps. Het hoeft niet alleen natuurschoon te zijn, gebouwen ed. mag ook.

Groeten,

Remco

De Canadian Rockies…geen twijfel aan en dan vooral Moraine Lake (Banff NP, Alberta) en het Lake O’Hara gebied (Yoho NP, British Columbia)! :slight_smile: Ik hou van fotografie (landschap fotografie) en natuur dus daar kan ik me echt uitleven. :wink: Ik ben wel nog niet verder geraakt dan British Columbia & Alberta, dus ik kan alleen maar spreken over de gebieden waar ik zelf geweest ben.

Vancouver vind ik ook prachtig, dit zeg ik niet omdat ik er woon, maar omdat het zo’n schitterende ligging heeft. Het is een mooie stad die omringd is door de inhammen van de oceaan en wat verder op vind je de bergen. Ik vind dit toch wel een hele speciale ligging en dat maakt de stad ook zo geweldig. Je vind hier alles wat een grote stad heeft en wat je nodig hebt en toch is de ongerepte natuur heel dichtbij. Ik vind dat heerlijk. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. :nod:

Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Zelf vind ik naast de toeristische plekken als Lake Louise en the Icefield Parkway, ook de Okanagan erg mooi(zowel zomer als winter)!

Maar echt fantastisch vond ik Ralph Lake, een meer op een 2000 meter in de Kootenays erg moeilijk om er te komen (100 km onverhard vanaf de 93, en een hike van 4 uur) maar dan heb je ook wel wat!
Ook vind ik de Cypress Hills (grens SK en AB) erg mooi en dan met name een zonsondergang!

Groeten ui Chilliwack BC

Remco

Ja, de Rockies. Echt prachtig vond ik het daar. En die mooi wegen met zoveel ruimte om je heen niet te vergelijken met de kronkelroutes in de Alpen (al heeft dat ook wel weer wat).
Maar ook de omgeving van Calgary (die ruimte!) is schitterend.

Wat te denken van de Niagara Falls?! Wauwie!

Hey Mad Cow,

Jaja, die Canadese Rockies zijn echt schitterend…ik kan er niet genoeg van krijgen! En inderdaad…de Canadese Rockies zijn moeilijk te vergelijken met de Alpen, elk heeft zijn eigen pracht en charmes. De Canadese Rockies verspreiden zich waarschijnlijk over een gebied zo groot als Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk tesamen. :wink: Ik ben zelf enkel 1 keer in Oostenrijk en Zwitserland geweest en dat om te skien…dus weet niet meer zo goed hoe de wegen daar waren. Maar deze zomer gaan we naar Zwitserland en zal het dan zelf eens kunnen ervaren, ik kijk er al naar uit. In elk geval ik hou van de bergen…dus eender waar er bergen zijn vind ik het meestal wel mooi! :nod:

Vele groetjes uit Vancouver en blijf geniet van het mooie Canada,
Ann :slight_smile:

De Rockies zijn idd echt fantastisch, en zeker verschillend ten opzichte van de alpen ik zal niet zeggen mooier dus hou het op anders.
De icefield parkway is echt een hele mooie rit, alleen het camperen in mei viel niet mee, dit omdat wij niet op sneeuw gerekend hadden! beetje fris dan!
Wat Mad Cow zei over de ruimte rond Calgary… dat is idd erg mooi, maar als anvulling vind het ook schitterend als je van Calgary de 2 naar Lethridge neemt door de prairie, dat je continu de Rockies aan de rechter hand blijft zien ,en er komt geen eind aan.

[quote=Remco1981;256976 als je van Calgary de 2 naar Lethridge neemt door de prairie, dat je continu de Rockies aan de rechter hand blijft zien ,en er komt geen eind aan.[/quote]

Jaaaaaaaaaaaa, dat stukje bedoelde ik!!!

Jeetje zo veel mooie plekjes hier in Canada…

Niagara Falls
Niagara on the Lake
Vancouver
stukje strand hier naast de deur

Ultieme gelukmoment?
Rijden in de auto, weinig verkeer,zonnetje erbij, muziek aan en strak blauwe lucht