Hoi, wij zijn in november geweest. Net na het regenseizoen, waardoor de natuur mooi groen is, maar je niet heel veel regen meer hebt.
Het is inmiddels al twee jaar geleden, maar ik denk nog regelmatig terug aan hoe gaaf de trekkings (we zijn ook naar khao sok national park geweest) waren. Echt doen! Ik vond het eng om in de jungle te overnachten dus dat hebben we niet gedaan, maar als ik het over mocht doen zou ik het zeker doen! Een guesthouse in Chian Mai is ook erg leuk.
Verder vond ik Kanchanaburi (bridge on de river kwai) niet leuk, en ayutaya heel indrukwekkend. In het noorden is ook een oude vervallen stad (weet de naam niet meer) die net zo mooi blijkt te zijn.
Wij hebben in mei al geboekt voor november, de data daarvan stonden nog niet eens op internet maar we konden wel een optie nemen. Uiteindelijk waren we goedkoper uit.
die andere stad met oude tempel ruines is sukothai en die is naar mijn smaak mooier dan ayutaya, als je katchanaburi toch wil bezichtigen ga dan zeker hier naar de erawan watervallen deze zijn echt prachtig, trekking in de jungle is daar in het noorden bij alle beetje grotere plaatsen goed te regelen en doe dan zeker een meer daagse trekking
november of mei maken qua prijs niet veel verschil (hangt van aanbiedingen af) maar de natuur is in november mooier
in november heb je ook het loy krathong festival en als je dan in de buurt van chiang mai bent moet je hier zeker heen gaan mensen maken dan bootjes van bananen bladeren en zetten daar een kaarsje op deze bootjes laten ze dan op de rivier weg drijven ook laten ze van die grote lampionen weg vliegen kijk eens op dit filmpje
[ame=“Thai holiday: Loy Kratong 2007 (Chiang Mai) - YouTube”]YouTube- Loy Kratong 2007 (Chiang Mai)[/ame]
dit festival vind plaats tijdens volle maan in november
Kanchanaburi is zeker de moeite waard ! Veel mensen bezoeken Kanchanaburi natuurlijk vanwege de Bridge over the River Kwai (overigens een replica, de originele is platgebombardeerd), de geallieerdenbegraafplaats (best indrukwekkend om ver in de tropen zoveel jonge NL-ers begraven te zien liggen) en het JEATH-museum.
Zoals dirk al aangeeft, zijn de Erawan watervallen ook de moeite waard.
Eventueel kan je de Tiger Temple nog bezoeken en in de omgeving van K’buri vind je ook het Muang Singh Historical Park waar je nog overblijfselen van oude Khmer-tempels kunt zien.
Mocht je eind november/begin december in Kanchanaburi zitten, dan moet je zeker het River Kwai Bridge Festival bezoeken waarbij 's avonds de aanval op de brug wordt nagespeeld. Erg indrukwekkend met allemaal lichten en vuurwerk. Ook is er dan een grote gezellige braderie in het stadje.
Kanchanaburi ligt in een prachtige omgeving waar je ook kan fietsen of kanoeen, de natuur is prachtig.
Trekking kan je gewoon ter plaatse regelen. Elk reisbureautje biedt wel een of meerdere trekkings aan.
Als je meer info nodig hebt, kom dan eens naar het Thailand-forum, daar zal je meer info kunnen vinden dan in het Reiscafe: