Mombasa

Is er veel te zien in Mombasa?? Wat is de top attracties in Mombasa city to see ? Is Mombasa a daguitstap waard?
** Dank**
Roeland

Mombasa Old Town met Fort Jesus is wel aardig. Ook de ‘tusks’ mag je niet missen. Verder is Mombasa is hete en stinkende Afrikaanse stad, zoals er zo vele zijn…

Groet,
Diani:vak02:

Ga naar het stukje waar je de zee in kan naast Fort Jesus als je de oude stad hebt gezien. Neem een zakje Doriani of suikerriet mee en een flesje drinken en ga lekker zitten tussen de voetballende jongens. Gewoon Mombasa, zonder toeristenopsmuk. Ga naar de markt, koop er wat kruiden en wat fruit. Dagelijks Mombasaleven.
Ga naar Islanddishes en eet er 's avonds mishkaki, met koolsla, ukwaju, chapati en koud tamarindesap. Of tussen de middag pilau of biriani.

1 like

mooi gezegd maar nu nog weten wat eten en drinken is

alvast bedankt

Bollewieter, het restaurant heet “Island dishes” en is in oude stad Mombasa. Gewoon vragen, iedereen kent het daar.
Doriani wordt langs de straat verkocht in zakjes, Jackfruit heet het in het engels, de nederlandse naam ken ik niet. Rietsuiker kan je gesneden op de markt kopen in zakjes.
Biriani en Pilau zijn lunchgerechten, rijstgerechten. Mishkhaki is een soort shisjkebab, is een avondgerecht. Chapati is een soort roti maar dan met boter klaargemaakt en ukwaju is een pittig sausje met als basis tamarinde.
Maar als je naar Islanddishes gaat, dan wijst het zich vanzelf :slight_smile:
Veel plezier!

Saada

Ik pik je leuke advies gelijk mee voor mijn volgende Kenyaverblijf!
Bedankt!

Dank wel voor dit goed advice