Mombasa - Entebbe (retour) met public transport

Hi,

heeft er iemand ervaring met het reizen tussen Mombasa en Entebbe met de bus? Ik begreep dat je 24 uur onderweg bent? Kosten? Is het een beetje uit te houden? veiligheid?

Iemand ervaring? let me know!

Groet, Inge

Oops, ik bedoel Kampala ipv Entebbe

De kosten zijn tussen de 4500 en 7000 Ksh debussen zijn redelijk comfortabel.

Boeken kan in Nairobi een dag van te voren en met twee of drie dagen voor de trip kan je zelfs je stoel reserveren.

een maatschappij met redelijk tot goede bussen is Horizon tours Ngong Road Nairobi en/of Kampala tours in Nairobi ( heeft een website)

De kosten zijn tussen de 4500 en 7000 Ksh debussen zijn redelijk comfortabel.

Boeken kan in Nairobi een dag van te voren en met twee of drie dagen voor de trip kan je zelfs je stoel reserveren.

Keeska, heb je het over een enkeltje vanaf Mombasa of vanaf Nairobi?
Je betaalt bij Air Uganda voor een retourtje € 242,-- van Mombasa naar Entebbe en terug met een vliegtijd van 1 uur en 40 minuten.
Misschien nog iets om in je overwegingen mee te nemen?

Huruma we hebben het over de bustrip vanaf Nairobi

Hallo Keeska, als Inge Caroline eerst van Mombassa naar Nairobi moet reizen met de bus en vervolgens van Nairobi naar Entebbe dan is ze vrij lang onderweg en zullen de kosten voor het vliegen waarschijnlijk op hetzelfde niveau liggen als de busreis. Ik weet niet of de busreis op zich het avontuur voor haar is, anders zou het zeker het overwegen waard zijn om te vliegen, lijkt me.

By the way, hartelijke groet aan je vrouw. Hoop ons gesprek nog eens voort te zetten.

De tijd van Mombassa naar Nairobi en dan naar Kampala is 36 uur het is wel goedkoper met de beste bus ongeveer 10.000 ksh dus
90 euro wat een verschil van 150 euro is maar snelheid kost nu eenmaal geld.
De bus Nairobi - Kampala verterkt rons 7- 8 uur 's avonds dus je rijdt in het donker to Kisumu het is maar wat je wilt.
Maar met 15.000 ksh kan je een paar dagen extra hier blijven.

Had ik inderdaad al voor gekeken maar budget is minimaal! evengoed bedankt!

Allemaal bedankt voor de jullie reacties. Ik ga ter plekke nog wel even kijken hoe, wat en waar!

Inge Caroline met een laag budget en je wil wat avontuur ga dan met de matatu Nairobi Kisumu 1000 Kah geen comfort wel leuke contacten en invitaties van de mensen onderweg.

Je kan er meerdaagse trip van maken om Kenya beter te leren kennen.

Bijvoorbeeld
Nairobi - Nakuru -
Nakuru - Kericho thee gebied
Kericho - Kisumu Lake victoria
Kisumu - kampala

Kost wel enige tijd maar je heb de trip van je leven.

Vorig jaar mei ware er 2 dames uiut 's hertogenbosch die van Nairobi naar Kampala gingen en wel met de Matatu om ook wat van Kenya te zien.

De informatie die ze bij zich hadden was een lonley planet uitgave om de overnachting te regelen.

Helaas ben ik hun tel nummer kwijtgeraakt

Veel succes