Ik zie dat je in de meeste nationale parken kan kamperen.
Zijn daar ook tentjes te huur? Of is dat telkens met eigen tent?
Zouden o.a. graag Meru National Park, Hell’s Gate NP en Kakamega Forest NP doen.
Dit is een goede manier om de kosten wat te drukken, maar eigen tent meenemen voor slechts een paar nachten, is misschien een ‘stom’ gewicht extra in de rugzak.
Staat veel informatie op! Bedankt voor de tip.
Toch hier en daar nog wat onduidelijkheid vind ik: zelf meenemen: ‘camping equipment’ dan veronderstel ik dat dat met eigen tent is? Meenemen die handel dus!
Kampeerspullen huren in de parken is bij mijn weten niet mogelijk Wel kun je in sommige parken huizen huren van de KWS. Er zijn natuurlijk ook reisburos ter plekke (inj Nairobi of Mombasa) die spuillen verhuren.Heb je trouwens al nagedacht hoe je bij de parken moet komen en hoe je dan in de parken gaat reizen?
Gr Wim
Ja die info heb ik gevonden in Lonely Planet. Dus ik veronderstel dat we aan de hand van die info de ingangen ed wel zullen vinden. De parken die te voet of met een fiets te bezoeken zijn, zouden we graag zo doen. Anders huren we een gids en 4x4. Indien dit makkelijkst is, zullen we dat doen via een reisorganisatie ter plaatse.