Hallo allemaal,
Ik zal me ff voorstellen, ik ben Steef geboren en getogen in Nederland en in 2010 op reis gegaan en Azie gezien en woon al 2 jaar in Australie.
Dit jaar zal ik me certificeren als yogaleraar, en wil ook les geven als “vak”.
Het is ook een beetje mijn ticket om eigenlijk bijna overal ter wereld terecht te kunnen.
Nou ben ik heel erg weg van Bali, het is echt een magisch eiland, zelfs pal midden in Kuta is er bijzondere energie aanwezig, die je een kalme gloed geeft.
Daarnaast ben ik ook een surfer en dan kan het in Bali niet meer stuk eigenlijk.
Nu wil ik dus volgend jaar of 2014 in ieder geval 1 jaar proberen of me het gaat lukken, om op te zetten wat ik wil, yogaschool en of leraar (“freelance”) en of Bali of Indonesie hetgeen is waar ik me voor lange tijd wil settelen.
als dat niet mogelijk is dan een stage, want ervaring in uren als leraar is heel belangrijk…
Nu kan ik altijd als elk ander de weg belopen die iedereen doet, 6 maanden visa en een sponsor en weer verlengen, maar kan dan niet werken.
Nu heb ik ook zat familie en mijn vader en moeder zijn geboren in Indo, maar bezitten niet meer de Indonesische paspoort.
Mijn vraag is dus dan ook, kan ik ook de Indonesische paspoort aanvragen?
of als ik wil werken moet dan ook de kitas proces belopen?
Is het uberhaubt nog mogelijk om 2 paspoorten te hebben als Nederlander?
Ik ben nog jong en Nederland is nog een uitvalbasis waar ik op kan terug vallen. Maar geen behoefte om terug te gaan.
Ben als mens in 2,5 jaar rijker en wijzer geworden dan in de 26 jaren daarvoor toen ik nog in Nederland was en carriere aan het opbouwen was en bijna huisje boompje beestje ging.
Ik zie er ook gewoon uit als een Indo, alleen wat langer haha en wat donkerder van huid omdat ik surf, praat vloeiend, en sinds kort met concentratie ook lezen, toch zien sommige dat er iets niet klopt aan me en gaan vragen stellen, en dan leg ook uit, lahir di belanda, en accent is er dan ook wel…maar enige maanden in Bali moet dat zo weg zijn.
Nah , ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Ik hoor het wel.
trima kasih