Moet je camping voor 2 reserveren?

hey!

van 26aug tot 4sept zit ik met mn vriendin in cinqueterre en viareggio. Nu vroegen we ons af of we op voorhand hoeven te reserveren op de campings (we gaan gewoon met de tent).

grtjs.

Hoi hoi,
Ik denk dat het wel zonder reserveren kan, al is het natuurlijk het einde van de vakantie van de Italianen zelf!
Maar een tentje voor 2 zal er vast nog wel bijpassen.
Als je al een camping op het oog heb kan je ze natuurlijk altijd even mailen of bellen.
Fijne vakantie!
groet,
Carla

He!
Ik ben net zelf terug van vakantie in Italie. Ik heb 2 weken rondgetrokken. Mijn eerste camping was er eentje in Viareggio. Als je minder dan 4 dagen gaat kon ik daar niks reserveren, dus op de bonnefooi! Maar ze hebben altijd een plekje voor je!
Groetjes, Nienke

Zalig! Dan hoeven we niets te plannen en kunnen we gewoon zo vertrekken :slight_smile:

Bedankt voor de reacties.
Grtjs!

Wij (2 volw. en 4 kids) gaan in juli dit jaar, dat is dus bijna. Tot nu toe altijd op de bonnefooi aan de italiaanse (Abruzzo en Toscane) en franse kusten, al wordt het wel steeds moeilijker. We willen dit jaar graag naar Cinqueterra, heeft één van jullie ervaring?
We zoeken een leuk plaatsje als uitgangspunt, liefst een beetje in binnenland met de zee en bezienswaardigheden op rij-afstand. Een zwembad op de camping is dan wel een ‘must’

In cinqueterre waren er niet erg veel campings, we zaten dus in een low-budget camping in levanto (zonder zwembad) en gebruikten steeds de trein om door cinqueterre te reizen. De trein is wel echt een aanrader, aangezien sommige stadjes volgens mij moeilijk per wagen te bereiken zijn. Uiteindelijk hebben we 4 dagen in cinqueterre doorgebracht, en dat was voor ons (2 studenten) meer dan genoeg. Het is er erg gezellig, maar ook redelijk klein.

Qua campings kan ik dus niet echt tips geven aangezien we alles low-budget hielden (en dus zonder zwembad). Hopelijk is deze info toch nuttig voor jullie :slight_smile:

groetjes en veel plezier!