Hallo,
Eind oktober wil ik graag een aantal dagen naar Perhentian Besar, maar nu lees ik info over de moesson rond deze tijd. Weet iemand wanneer de moesson echt begint, hierover lees ik verschillende maanden. En hoe erg is die moesson, is het echt niet te doen om deze periode te overnachten op Perhentian Besar of is er af en toe een hevige regenbui?
Ik hoop dat iemand mij hierover meer info/ tips kan geven, ik kan niet goed een voorstelling van maken.
Alvast bedankt.
Floor
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat in die periode veel gesloten is op de Perhentians. Ivm het weer zouden er bijna geen toeristen komen en de zee schijnt veel te wild te zijn om de overtocht te maken?? Dat is het enige wat ik ervan weet 
Hallo,
De moesson vind plaats van oktober tot april en dan is bijna alles gesloten. Het duiken en snorkelen is ook dan heel slecht en weinig zicht. Het weer is omstuinig en de boten varen dan ook bijna niet uit.
Beste Floor,
Eind oktober is inderdaad officieel de moesson tijd in dit gedeelte van Malesie. Er is inderdaad veel gesloten tijdens deze periode, maar niet alles. Zo weet ik dat veel accomodaties op Perhentian nu al open zijn terwijl het nu pas begin maart is.
Mijn tip: Neem gewoon een paar weken van te voren contact op met verschillende accomodaties en vraag of ze nog open zijn.
Aan het einde van het seizoen zijn er vaak wel voedsel/drink problemen op de eilanden. De variatie is beperkt en wanneer je ga eten zal je vaak horen dat het niet meer beschikbaar is.