Ik ben nieuw op het forum maar heb inmiddels gelezen dat er best veel “lezers” zijn die mij wellicht wat tips kunnen geven.
Ik heb besloten om op zeer korte termijn samen met mijn dochtertje van 5 naar Ibiza te verhuizen. Mijn vraag is: wat zou een goede plek op Ibiza kunnen zijn om te wonen?
Ik spreek zelf goed Spaans (heb eerder 2 jaar in Zuid-Spanje gewoond) en zou graag willen dat mijn dochter naar een Spaanse school gaat. Is het onderwijs in Ibiza enkel in het Catalaans of ook in het Castillaans. Ik heb eigen vervoer maar wil niet achteraf “in the middle of nowhere” wonen. Aangezien ik alleen ben zijn sociale contacten belangrijk, in principe moet ik helemaal “opnieuw” beginnen.
Ik heb al naar huurappartementen/huizen gekeken via Spaanse sites, ik weet alleen niet goed waar ik het best zou kunnen wonen.
Jullie tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt!
Davanita
Catalaans wordt op Ibiza niet gesproken, je dochter zal het plaatselijke dialect leren (een verbastering van het catalaans net zoals het mallorquin en menorquin) en daarnaast castellaans.
Mag ik vragen of je al weet hoe je je in je levensonderhoud gaat voorzien?
Dat vind ik wel jammer… maar het is aan de andere kant ook wel logisch dat mijn dochter het plaatselijk dialect zal leren. Misschien zijn er wel scholen waar men les geeft in het Castellaans.
Ik werk als freelancer en heb een redelijk goed inkomen.
Dan is het,denk ik, het slimste om via internet een lijst met colegios publicos y consertados op te zoeken en eventueel ook privados. En vervolgens even bellen, dan ben je er zo achter.
Hi Davanita,
Ik heb het sinds dit weekend op mijn heupen…Ibiza lonkt.
Toevallig heb ik ook een dochtertje van 5…ik las dat jij vorig jaar het plan had en ben zo benieuwd of jij je plan hebt doorgezet en wat je ervaringen zijn.
Heb geen idee of je uberhaupt nog weleens op dit forum komt, ofdat je deze mail doorgestuurd krijgt, maar hoop van je te lezen!
Bye, Lisette