Wij zijn een gezin met 2 zoontjes en willen naar Ibiza verhuizen. Een woning hebben we(St Eularia)…en nu nog werk!!! Ikzelf werk 13 jaar op een reisbureau en heb toerisme gedaan. Tevens heb ik 8 jaar horeca-ervaring! Heeft iemand goede tips?:zon02:
hotel cala blanca figureal
daar kunnen ze altijd iemand gebruiken vraag daar naar franco
anders ga je naar hotel ereso op es canar
groetjes sammy
:wereld:Hallo,
Hebben jullie ook nog tips voor mij?Zou graag een eigen winkel willen beginnen met meubeltjes(opgeknapte meubeltjes)etc.op ibiza of het zuiden van Spanje
Ik heb een dochtertje van bijna 6 en ik zou graag wat informatie willen over hoe ik dat het beste aan kan pakken(wanneer kan ik een huis kopen etc)Hebben jullie handige tips anders moet ik wachten tot september(emigratiebeurs)Alvast hartstikke bedankt Groetjes sarah
hoi,
ik zou je kunnen zeggenn dat u het beste hiervoor op ibiza naar santa eularia gaat. ook omdat daar een europese school gelegen is.
en enorm veel europeanen en toeriseten dus daar zal uw zaak wel wat succes hebben.
ik zou u wel nog de tip willen meegeven te beginnen met een appartementje te huren alvorens u daar huisje koopt.
u moet echt daar ter plekke tijd hebben voor u huisje koopt daar.
om alles goed te bekijken enzo.
waant daar durven ze wel het 1 en ander wegmoffelen van gebreken.
ik wens je veel geluk verder en voor verdere vragen over ibiza kan je steeds terecht
mvg
Sammy Declercq
Hoi ,
Bedankt voor de snelle reactie
Ik heb ook ruim acht jaar ervaring in de horeca en ben nu bezig met mijn sepr vvr diploma,maar mijn hart ligt bij het beginnen van een eigen winkel
Mag ik heel brutaal vragen hoe jullie naar Ibiza zijn gegaan ik bedoel zomaar opeens of hadden jullie een aanknopingspunt en hoe zijn jullie aan info gekomen voor b.v de school voor de kinderen?misschien nog handige internetlinks?Zitten jullie er allang en zijn jullie aangesloten bij een Nederlandse club?Die is er wel volgens mij Tulp (van het Nederlandse cafe)
Daar zou je dan misschien ook terecht kunnen!!!Maar het moet niet moeilijk zijn om aan werk in de horeca te komen denk ik maar goed
De kinderen hebben zich ook makkelijk aangepast?En met de kosten vd school hoe zit dat waar zou je je moeten inschrijven en werkt dat net als in Nederland ook met visa etc.
heb werkelijk geen idee misschien u?Dan zal ik u ook niet meer lastigvallen hoor wordt wel heel erg zo van mij he lijkt wel een boekwerk haha
Groetjes Sarah:dag:
man man zo veel zorgen
eerst en vooral nederlandse club weet ik nie wel veel begische (aangezien ik zelf belg ben)
maar geen zorgen!!! ibiza hoor je 80% nederlands en 20% spaans
euh de europese school… die kan je cash betale of via overschrijvingen das allemaal geen probleem!
zelfs in santa eularia NEDERLANDS TALIGE school!!!
voor werk in horeca kan ik u invisahoteles aanraden. daar kan u meteen aan de slag als chef de rangue.
u kan hiervoor het best naar hotel cala blanca of cala verde te playa figureal. daar vraagt u naar franco.
voor verdere vrage en info kan u terecht bij mij op sammykcr377@hotmail.com
Hallo Sammy,
Ja he wat een vragen en zorgen poeh poeh er komt geen einde aan
Het spijt me maar chef de rangue is dat hetzelfde als personeelschef?Werkt u daar dan?Weet u ook eventueel de naam vd school of ze een site hebben kan ik vast spieken!!!En heeft u nog meer internetlinks das namelijk heel erg handig:slapen:
Woont u er allang?Is het in de winter ook nog goed toeven?
Bedankt alvast kan niet altijd op internet dus het kan even duren voor ik antwoord geef
Groetjes Sarah
hoi,
ja ik werkte in cala blanca cala verde maar nu niet meer…
wegens familiale redenen korte tijd terug in belgenlandje… maar je ziet me er zeker wel ik ga over een korte 2 maandjes terug.
wel ik kan u de link van invisahotels meegeven. www.invisahotels.com
en chef de rangue is chef van het restaurant
:zon:hola,
Bedankt voor je tips ik ga eerst mijn opleiding afronden en dan hoop ik snel weg uit het koude kikkerlandje!!!En ik weet niet wat bij jullie een chef is ,maar hier verstaan we onder chef vh restaurant een kok en ik kan wel koken ,maar niet voor zoooooooooooooooveeeeel mensen en ook niet zo professioneel hahaha veel sterkte groetjes Sarah
ik zeg wel chef van het restaurant niet van de keuken
dat houd in maitre’d’hotel “zaalchef” dat houd eigelijk in dat je aan de anderen zegt wat ze moeten doen en praat met de nederlandstalige clienten
groetjes sammy
Beste,…
Ik en mijn gezin willen graag verhuizen naar Ibiza. Hier willen wij beginnen in een huurwoning.
Weet iedereen één of meerdere goede websites met voor huurhuizen te vinden (geen vakantiehuizen).
Alvast heel erg bedankt
Gr. Pim