Nu en de komende weken zullen vele Thailandreizigers zich afvragen hoe het zit met de reisadviezen, de annuleringsverzekering, de reisverzekering etc. Ook zal men zich afvragen hoe de situatie is in en rond BKK, en om welke wijken het precies gaat (dit ivm een verblijf aldaar, of ivm het doorreizen en bereiken van bus- en treinstations).
De info stroomt dezer dagen snel binnen en sommige zaken veranderen snel, en goede info verdwijnt dan al heel snel ergens in een topic. Er zijn goede adviezen van leden die het verdienen sticky weggezet te worden. Info van Buza bijvoorbeeld over het reisadvies. Info over dekking van verzekeringen. Uiteraard is verzekering A anders dan B, dat blijf je houden.
Mijn voorstel is dan ook (in deze uitzonderlijke situatie) om te bekijken of er een apart topic met subonderwerpen met info over dekkingen (alleen berichten die rechtstreeks van een bepaalde maatschappij af komen), info van Buza zelf, info van Calamiteitenfonds etc. te maken is.
De onderwerpen zouden eigenlijk op slot moeten, zodat er niet door iedereen op gereageerd kan worden, vervuiling van het topic achterwege blijft en het louter als directe info kan dienen.
Hoe de teksten in die topics moeten komen weet ik zo 1,2,3 ook niet, maar misschien is het mogelijk om een apart onderwerp te openen waar iedereen zijn info in kwijt kan, waar uhhhh de mods ze dan uit kunnen vissen. Of is het misschien mogelijk dat serieuze info berichten naar de mods worden gemailed, waarna die ze plaatsen …
Het voorstel is ook om alleen info te plaatsen die rechtstreeks is verkregen van organisaties (het liefst met naam van degene met wie gesproken is (of emailadres), zodat anderen daar ook iets aan hebben.
Kortom, lang verhaal kort bedoeld: maak ergens iets sticky waar serieuze info over de huidige sitiuatie en daarbij behorende verwante reizigers info geplaatst kan worden
Paul