Mobiel internet in West- en Oost-Australie

In Australie gaan wij zowel de westkust (Darwin-Perth) als de oostkust (Cairns-Adelaide) afreizen. Onderweg zou ik graag beschikking hebben over mobiel internet.

Welke provider(s) kan ik hiervoor het best gebruiken? Belangrijkste vereiste is dat de dekking een beetje goed is. Gezien de omvang van het land kan ik me voorstellen dat niet iedere provider overal een mast heeft staan.

Aan de westkust zullen we voornamelijk Highway 1 volgen, dus als we daar overal 3G dekking hebben ben ik blij.
Ook aan de oostkust pakken we primair Highway 1. Dus idem.

Wat zouden jullie aanraden?

Hoi Ruud,
kijk eens hier: http://www.telstra.com.au/mobile-phones/coverage-networks/our-coverage/state-coverage/

Wij hadden altijd de hard copy kaarten mee, te verkrijgen in Telstra shops. Telstra is nog steeds de provider met veruit de beste dekking.

Ik vond het wel prijzig…

Dank! Dekking van Telstra ziet er inderdaad wel OK uit, in ieder geval stukken beter dan Vodafone. Goedkoop is het inderdaad niet, maar dat hoeft ook niet, wil juist wat zekerheid qua dekking en dan wil ik daar ook best voor betalen.

Hoi, wellicht ken je deze website ook: Australian Libraries Gateway (ALG): 'Find a Library' Alle bibliotheken van Australië. Zoeken via de kaart of op plaatsnaam. Daar vind je ook internet voor als het een keer gaat om mail kijken of versturen. Tegewoordig (waarschijnlijk) allemaal met wifi.