Wij vertrekken van 20 juli '12 tem 03 augustus voor een rondreis en een strandverblijf naar Mexico, nu had ik graag mijn ipad2 meegenomen en ik vroeg me af of ik ter plaatse een prepaid kaartje kon kopen om onderweg op internet te kunnen surfen (rondreis op bus) wat wel handig zou zijn.
Weet iemand waar ik deze kan kopen, hoeveel dit kost en of je all the way internetverbinding hebt?
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt om mijn berichtje te lezen
Chripierke
Er zijn nogal wat beperkingen betreft de koop van een prepaid kaartje. Dit is/was niet meer zomaar mogelijk meer zonder een CURP sinds 2/3 jaar geleden. Of dat nog steeds zo is geen idee. Vorig jaar nog wel tenminste, al had je wel een aantal dagen/weken de tijd om die CURP op te geven, dus mischien is het net genoeg tijd.
Zoja dan een tipje bij telcel gebruik je internet een aantal mb en doe dan de verbinding uit, vaak krijg je daarna een bericht met een promotietarief van 1 peso per mb tot een bepaalde datum. Er zullen wel gebieden zijn die geen bereik hebben maar over het algemeen heb je op de drukkere snelwegen wel bereik. Meer in de bergen met hooguit wat dorpjes zal het bereik meer wegvallen.
Holla,
ik had op zoveel plaatsen gratis wifi dat een kaartje helemaal niet gemist werd.
Of je moet de hele dag verbinding willen hebben. Maar in elke grotere plaats is wel een of meerdere eetgelegenheid te vinden die gratis wifi aanbied net als de koffieshops.
Hebben in februari 2012 bij Telcel in La Paz, BAja California Sur, een stick (dongel) voor de laptop gekocht inc. een kaartje voor ong €25 , met 5 GB of 2 maanden te goed. Werkt prima op de Baja.