(origineel bericht op be-more.nl)
M’n eerste berichtje…
Beste webloglezers,
sinds gisteren ben ik in Nijmegen gestrand… Gezien de vaak onbetrouwbare stiptheden van de NMBS, heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ben ik gisteren vertrokken op een 5u durende treinrit richting Nijmegen.
Vandaag, 7 april 2012, was er de voorbereidingsdag door BeMore, om 10u werden we er verwacht. Zeker de moeite! Kleine suizingen in m’n hoofd door de vele informatie die we kregen, maar die spoelen we straks wel weg ;-).
Heel wat meer info te weten gekomen: verwelkoming, info omtrent stichting BeMore, fun(d)raising, projecten, eigen verwachtingen, rollenspel, pictionary, waargebeurde verhalen, … We kregen een blik (zie foto’s op website BeMore) van het project waar we naartoe gaan: Wentworth! Daarnaast nog info wie we voor wat kunnen mailen. Over het logement, de accommodatie ter plaatse, is nog niet echt duidelijkheid, maar die komt nog.
Belangrijk ook vandaag: medevrijwilligers ontmoet. Samen met Dani, Lissette en Jacqueline vertrek ik 15 juli naar Durban, Souh Africa, wat een avontuur! Vandaag hier en daar goed moeten luisteren, we spreken dezelfde taal, maar soms is het toch moeilijk te begrijpen. Ook sommige woorden die in Nederland worden gebruikt die dan in België een ander woord betekenen. Even wennen en dat lukt wel!
Aan m’n medevrijwilligers: sorry als ik even m’n West-Vlaams dialect bovenhaal ;-).
Zonet even via Uniglobe gevraagd of ik nog m’n vliegticket kan boeken, hopelijk daar gauw bevestiging voor.
Inentingen: check!
Internationaal paspoort: check!
Voorbereidingsdag: check!
Medevrijwilligers ontmoet: check!
Vliegticket: bijna check…
Ik vertrek morgen pas terug naar huis, gezien de treinverbinding Nijmegen-Roeselare het niet toeliet mij nog tot Roeselare te brengen.
Vanaf morgen kan ik me verder verheugen op m’n vertrek en alsmaar meer info verzamelen…
Tot een volgend weblogje!
Friedel