wil hier een stop maken, maar is het de moeite waard en hoe lang heb je hier nodig, alle info is welkom, dank
Als je alleen de ruines van San Ignacio Mini bezoekt heb je aan 3 uurtjes voldoende.
Als je een echte ruine-fanatiekeling bent kun je overwegen om ook Santa Ana en Loreto de bezoeken. Die heb ik zelf ooit bezocht vanuit San Ignacio met de fiets, langs de ruta 12, maar dat kan ik met de hitte in januari en het het latijns-amerikaans verkeer niet echt aanbevelen… Probeer als alternatief een taxi te regelen…
En aan de andere kant van de Paraná rivier, in Paraguay, heb je nog de ruines van Trinidad en Jesus de Tavarangue. Deze zijn bereikbaar via de brug tussen Posadas en Encarnación. Maar als je al deze 5 sites wilt bezoeken dan ben je wel twee dagen bezig, denk ik.
Als de stop een onderdeel is van een busreis van Buenos Aires naar Iguazú, kun je overwegen om de reis zo te plannen dat je met een nachtbus 's morgens vroeg aankomt in San Ignacio, de ruines bekijkt en dan zo rond het middaguur met een andere bus doorreist naar Puerto Iguazú, ik schat dat de reistijd tussen San Ignacio en Puerto Iguazú 3 uurtjes is.
:vak02: