Mirissa

Een vriend van me heeft een verblijf in Mirissa geboekt in Nature Inn, wat hem maar 5 US Dollar per nacht zou kosten. Dit lijkt me irreel goedkoop. Kent iemand dat ?

Hoi hoi,

Zie bijvoorbeeld

Gemengde reviews: ja. Irreeel voor room-only in laagseizoen: nee, je vindt wel meer homestay-achtige kamers voor die prijs. Soms met gedeelde badkamer zelfs.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Het is waarschijnlijk via tripadvisor dat hij geboekt heeft voor een maand. Zit hij daar en komt er een boeking a 10 US Dollar binnen in die periode, mag hij opkrassen.

Wel Tripadvisor boekt zelf niet (m.u.v. sinds een paar maanden wat prive B&B achtige zaken, ze willen concurreren met AirBnB) maar hoe hij ook geboekt is: ja als een prijs aan de lage kant is en ze kunnen ook al is het voor een paar dagen al een beter tarief krijgen, dan is de kans niet onaanzienlijk dat de kamer ‘plotseling nodig is voor privegebruik’ en ‘de zeergewaardeerde gast helaas niet langer kan blijven, in afwijking van onze eerdere afspraken’. Dat is tot op zekere hoogte inderdaad te-goedkoop-om-waar-te-zijn maar het is een risico niet meer dan dat, kan ook voor de hele periode wél goed gaan.

Sukes,

<Erik> & [Sandya]

Ik heb geamuseerd de diverse commentaren over deze plaats in tripadvisor doornomen en leidt eruit af dat Nature Inn buiten het dorp ligt en landinwaarts in een locatie wat plaatselijke inwoners waarschijnlijk “jungle” noemen ( vandaar misschien de benaming nature). D.w.z. s nachts het constant gezoem van muggen en apen op het dak. Ik denk dat mijn vriend, die enkel Maleisische en Thai GuestHouses kent, deze romantiek geen 30 dagen volhoudt.