Airbnb in Sri Lanka

Hallo,

We gaan in juni 2017 voor 3 weken naar Sri Lanka en zijn nog op zoek naar mooie, betaalbare hotels. We zaten, naast hotels ook te denken aan een Airbnb, hebben jullie hier ervaringen mee of weten jullie nog andere mooie/betaalbare hotels met gezinskamers.

Alvast bedankt.

Wat vind je betaalbaar??? Wij gaan in augustus , heb alles via booking.com gedaan ivm met annuleren en eventueel omzetten van data’s. Een paar accomedatie’s die ik via booking heb gedaan staan ook op airbnb maar dan mag je niet meer annuleren . Als je interesse hebt kan ik je de hotels doorgeven. Ik boek altijd op basis van hoge scores op tripadvisor.

Betaalbaar is inderdaad een ruim begrip. Ik heb wel interesse in de hotels, zou je ze mij willen doorgeven.

Alvast bedankt.

Wij beginnen natuurlijk net als iedereen in negombo. Daar slapen we in villa shade. Vier persoons huis voor €67,50 per nacht . Dan gaan we ivm met de peherara voor één nacht naar kandy . Daar hebben we een hotel in het centrum. Nieuw hotel villa 92. Kost €70 voor familiekamer. Dan gaan we even met geld smijten . We slapen dan in een boomhut van back of beyond dat kost €170 daar blijven we twee nachten. Dan één nacht in Dambulla , daar heb ik een huisje en een kamer geboekt voor €112, even lekker een zwembad en tijd om bij te komen van de jungle. Dan terug naar Kandy . Twee nachten in een soort homestay beetje uit het centrum . Dat kost ons €81,00 per nacht . Het heet Thotupola Residence. Dan gaan we naar Ella , daar bliven we vier nachten . Is een homestay . Ze hebben maar twee kamers dus dat is ook wel even fijn. Dat kost ons €65 per nacht. Het heet de Chill out. Dan gaan we drie nachten naar Udawalawe. We gaan daar kamperen . We zijn daar voor twee tenten iets minder dan €100 kwijt. Dan gaan we vier nachten naar mirissa . We hebben daar ook een familiekamer en dat kost ons €100 per nacht. Het heet Palm Villa Mirissa. Vervolgens weer terug voor anderhalve dag in Negombo, we vertrekken s’nachts. We verblijven dan in hetzelfde verblijf als het begin. Hoop dat je er iets aan hebt , en hou voor ogen dat wij met z’n vieren zijn. Dus vaak bijna het dubbele kwijt. Onwijs veel plezier in Sri Lanka.

      • Updated - - -

De boomhut is trouwens iets buiten sigirya

      • Updated - - -

En het hotel in Dambulla heet Raintree

Nou gaat lekker, het verblijf in udawalawe heet riverside camping. We hebben trouwens gekozen om iets langer op dezelfde plek te blijven en vanuit die plek dingen te ondernemen. Heb gemerkt dat dat wat relaxter voor de kids is. Dus ook voor ons

Nog een kleine aanvulling,verandering. Ik ben gisteren een onwijs gaaf resort tegen gekomen iets buiten negombo. Voor ons gezin echt perfect. Heb hier gelijk geboekt voor het begin en het einde van de reis. Helaas hadden ze geen familiebungalow meer vrij. Dus nu twee bungalows moeten boeken. Iets boven budget maar het zij zo. Dit is precies waar ik naar op zoek was. Word gerund door een Duits gezin en ligt iets buiten Negombo. Prachtig zwembad. En een 9.5 bij booking.com de twee persoons huisjes kosten €80 per nacht inclusief ontbijt. Het heet Puetz Travel Resort . Wie weet ook iets voor jullie

Bedankt voor je reactie. Het Puetz Travel Resort ziet er inderdaad erg leuk uit…
Ik ben van plan dit weekend alle hotels te boeken en zal zeker aan deze hotels denken.

Ik reis bijna altijd via Airbnb. Als je goed let op huisregels, recensies en of de huurders een verificatie hebben kan het bijna niet misgaan. Ik heb alleen nog maar goede ervaringen en heb ondertussen gehuurd in NY, ijsland, San francisco, Panama en Costa Rica.
Met deze link krijg je €35 korting op de eerste boeking als je een account aanmaakt :

Ik mag geen reclame maken maar Airbnb werkt ook in Sri Lanka goed, voor informatie vanuit Sri Lanka stuur mij een pb

Het is geen optie om 2 kamers te boeken? Ik heb namelijk voor 2 nachten voor 2 pers. 19 euro betaald via booking.com in mirissa. Ik zie behoorlijk goedkope accommodaties. Misschien dat jullie iets specifieks willen?

Sent from my SM-A310F using Wereldwijzer mobile app