Inmiddels is duidelijk geworden dat het niet om een terreuraanslag gaat,maar waarschijnlijk om een uit de hand gelopen ruzie,waarbij de daders een soort brandbom naar binnen gooiden.
Jammer vanwege al de negatieve publiciteit over deze kwestie
alweer een aanslag in zelfde omgeving
niet geheel duidelijk wat voor aanslag het was in ukunda
Even nagezocht . Het ging nu om een handgranaat die in Ukunda naar een politie auto geworpen werd en niet afging.
De granaat is daarna tot ontploffing gebracht wat on bovengenoemde beelden te zien is.
toch wel zorgwekkend allemaal als er met handgranaten gegooid gaat worden,
blijkbaar oude voorraad
klopt,er was iets naar een politie auto gegooid
het was in omgeving van Kona Ya Musa
men heeft het later met ander explosief onschadelijk gemaakt
er zou alweer een granaat zijn geworpen of aanslag/overval geweest op een bar/restaurant
ergens tussen diani en ukunda
Er is inderdaad een overval geweest in Rockstarz, er werd geen granaat geworpen en er zijn geen gewonden.
er zouden geen gewonden zijn door granaat zelf, maar doordat er even later paniek uitbrak
zijn er enkele gewonden gevallen
Vriendin van mij was in Rockstars op de bewuste avond. Het was een groep van 8 overvallers met wapens. Zij is weggerend en heeft zich verstopt onder een truck en voordat ze haar vonden zijn ze weggejaagd. Maar ze schijnen wel velen beroofd te hebben van hun kostbaarheden.
Ik hoop dat deze trent zich niet voort gaat zetten, want is natuurlijk niet positief.
Het lijken wel allemaal op zich staande gebeurtenissen die geen verband met elkaar houden.
Via Wereldwijzer app
weer een treffen tussen rebellen en de politie
weer in dezefde omgeving als vorige week toen er een zogenaamde granaat/bom naar een politie auto was geworpen
http://www.the-star.co.ke/news/article-150688/gunmen-shoot-cop-diani-night-ambush
zijn dit alle losse incidenten of is er meer aan de hand
Ik denk dat er 2 dingen spelen. En een groep dieven die steeds regelmatiger een voornamelijk “open“ bar beroofd (het was van de week namelijk ook weer raak bij Moran, een lokale tent in de buurt van Millenium) en een onwijs corrupt politiesysteem.
Ik ben blij dat ze dat hier in dit artikel ook aanstippen, dat de politie misschien zelfs wel samenwerkt met de criminelen. Je wordt er af en toe echt scheitziek van (sorry voor mijn bewoordingen)hoe corrupt die lui zijn. Wij zijn pasgeleden verhuisd binnen Ukunda, waardoor we nu een stuk verder van de geasfalteerde weg wonen. Mijn man komt altijd pas laat uit zijn werk, rond 1.00uur. En komt dan altijd wel politieagenten tegen op die weg. Dan zou je denken dat dat dus fijn is en je je veiliger moet voelen, maar nee hoor, elke nacht vallen ze hem lastig, om maar geld van hem los te krijgen enz. Hij zegt zelf zelfs dat ie niet weet hoe lang het duurt voor ie een keer een nacht op het politiebureau moet slapen. Dus wat doet ie nu, omdat hij zich door de politieagenten zo onveilig voelt op die redelijk grote doorgaande zandweg, vermijdt hij deze weg en neemt de kleine zandpaadjes naar ons huis. Nog onveiliger dus…
En dan lees/hoor ik over al die overvallen en denk echt, jongens, ga je werk eens doen!
De politie is echt bezig het toerisme om zeep te helpen. Pasgeleden wilden ze (zogenaamd) een duitser oppakken op verdenking van toerisme! Die man komt hier al jaren, vaak voor langere tijd, echt een goedzak. En dan zouden ze hem wel even oppakken op verdenking van terrorisme. Maar als ie een “boete“ zou betalen dan zouden ze hem met rust laten. Hij was het zat al dat corrupte gezeur altijd en is de zelfde week met het vliegtuig naar huis gegaan. Of ie ooit nog terugkomt…
En de anti-corruption dienst schijnt zelf nog corrupter te zijn dan de rest van Kenia… dus tja…
Al die corruptie binnen de politie speelt de dieven natuurlijk ook goed in de hand. Dus tja, of het nou terroristen zijn of gewoon een groep mensen die die politie spuugzat zijn… ik weet t niet…
De tijd zal het leren denk ik.
Via Wereldwijzer app
het verergerd met de dag, nu zijn er gasten in hotel Kaskazi beroofd
de overvallers zouden via het strand naar de bar zijn gegaan en daar de aanwezige gasten hebben beroofd
dus nu wordt het ernst voor de hotel houders
als de touristen in de hotels al niet meer veilig zijn
Ja het is wat allemaal. Jammer hoor, Kenia is verder zo super! Maja. grtz.
er is nu een vermoeden dat de recente ongeregeldheden het werk zou zijn van
nieuwe leden van Al Shaab stond in de standard
Murugi, ik heb het artikel gelezen, bedankt.