Hallo allemaal,
Ik heb plannen om in mijn vierde jaar (schooljaar 2011-2012) (HBO-opleiding) een minor in Amerika te volgen (het liefst in Californië).
Weten jullie hier meer van? Elke informatie is welkom!
Groetjes,
Sander
Hallo allemaal,
Ik heb plannen om in mijn vierde jaar (schooljaar 2011-2012) (HBO-opleiding) een minor in Amerika te volgen (het liefst in Californië).
Weten jullie hier meer van? Elke informatie is welkom!
Groetjes,
Sander
Beste Sander,
Ik heb het zelfde plan als jij een jaar geleden had.
Hoe is dit verder verlopen? Ben je daadwerkelijk een minor gaan volgen in Amerika?
Zou je mij e.v. kunnen helpen met de informatie die jij destijds vergaard hebt?
Alvast heel hartelijk bedankt.
Groeten,
Thomas
Hoi hoi,
Wat voor een minor willen jullie volgen en voor welke opleiding? Hebben jullie al geinformeerd bij jullie eigen opleidingen of je vanuit school dit ook mag gaan doen? Thx, waar zou jij het liefst naar toe willen? Met wat meer informatie kunnen anderen misschien beter je helpen
Catuja,
Bedankt voor je reactie.
Ik zou mijn horizon graag willen verbreden. Ik studeer (HBO) Information Engineering (een mix van ICT, projectmanagement en bedrijfskunde). Op dit moment zit ik in mijn tweede studie-jaar.
Vanaf september 2012 (4e studiejaar) hoef ik pas een minor te volgen, maar ik oriënteer me graag ruim op tijd zodat ik zoveel mogelijk kan halen uit m’n studie.
Op dit moment zit ik zonder een overzicht, wellicht kunnen mensen op dit forum mij advies geven bij het zoeken of ervaringen delen.
De relatie mens -> ICT boeit mij. Wat ik bijvoorbeeld een interessant vraagstuk vind, is ‘wat doen de kleuren van een webshop met het koopgedrag van een bezoeker van die webshop’ (dit neigt in de richting van marketing / psychologie). Dit is maar een vraagstuk, ik ben geboeid in heel veel soortgelijke vraagstukken.
Verder ben ik geïnteresseerd in alle informatie over bijvoorbeeld studiebeurzen, kwaliteitsverschillen van universiteiten in Amerika, etc.
Ik heb geen specifieke staat in m’n gedachte, al trekt Californië me wel heel erg.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Groeten,
Thomas
Excuses, ik vergeet één van je vragen.
Ik heb vandaag een gesprek gehad met een studie-begeleider van mijn opleiding. Hij gaf aan dat er voor Europese minors richtlijnen bestaan, voor minors in de VS niet. De examencommissie van de opleiding beoordeeld of een minor voldoet aan de richtlijnen.
Vrijdag a.s. heb ik opnieuw een gesprek met mijn studie-begeleider om hier inhoudelijk op verder te gaan.
Groeten,
Thomas
Nou in California zit je natuurlijk fantastisch wanneer je geïnteresseerd bent in ICT! Hartstikke leuk om op deze manier inderdaad je horizon te verbreden, en helemaal geen slecht idee om goed op tijd te beginnen met oriënteren.
Allereerst zou ik eens nagaan bij je opleiding welke studiebeurzen er beschikbaar zijn (vaak is er meer te regelen dan je denkt) wees een beetje creatief met “sponsoren” zoeken. Kijk ook maar eens op de website van het Fullbright Center, daar vind je echt super veel informatie over studie in Amerika. In California zijn Stanford en Berkley de beste universiteiten maar daar word je dan ook niet zomaar toegelaten. Op deze websitevind je een lijst van de top 20 beste colleges in California.
Goed dat je met je studieadviseur bent gaan praten want Amerikaanse studiepunten om laten zetten naar Nederlandse is nog niet zo makkelijk, zeker niet wanneer het om een minor gaat. Je moet dan ook kijken welke vakken je überhaupt zou mogen volgen waarbij je dan ook studiepunten krijgt. (het is in sommige gevallen zo dat je wel bij een vak mag zitten maar dat je niet de toetsen mag maken waardoor je dus geen ECTS krijgt).
Ben benieuwd of er mensen zijn die meer tips hebben en ook naar wat je studieadviseur verder zegt.
Heel erg bedankt! Dit is inderdaad al een hoop praktische informatie.
Meer mensen met input? Wanneer ik kennis vergaar, post ik dat hier ook wel. Dan hebben anderen er ook wat aan.
Dit is misschien ook een handige site
http://www.usastudyguide.com/usuniversities_uscollegeslist.htm
Even om de mensen hier op de hoogte te houden.
Ik heb inmiddels met diverse mensen contact gehad over dit onderwerp (studiebegeleider, andere studenten met studeerplannen in de USA, contacten daar).
Ik heb nog geen concrete dingen om hier te melden, maar ik heb zojuist wel een handig boekje gevonden en die besteld. Zie onderstaande link.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/studierichting-amerika-druk-1/1001004002378705/index.html