Hallo,
Ik ben 3de jaars student Commerciële Economie, Ik volg mijn studie in Amsterdam. Ik wil in 2012 misschien mijn Minor volgen in de USA.
Mijn vraag dan ook aan mensen op het forum is;
Heeft iemand wel eens een minor gevolgd in de USA, zo ja: Waar? En hoe vond je die universiteit? En hoe waren je ervaringen?
Ook hoor ik graag tips van mensen over de verschillende universiteiten in de USA. Ik zoek een leuke, gezellige universiteit waar studenten veel met elkaar optrekken!
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes, Justin
Ik ben momenteel voor een onderdeel van mijn studie in Amerika. Bij ons op de universteit (Radboud in Nijmegen) valt een semester in het buitenland onder buitenland minor.
Het ligt er een beetje aan hoe je school de minoren doet. Moet je zelf een universteit zoeken of heeft de school een uitwisselingsprogramma met sommige universteiten. Dat was namelijk het geval met mijn universiteit. Daarnaast is er de ISEP, maar dan zul je bij andere geinteresseerden over het hele land komen en het is moeilijk om daar doorheen te komen. Ik heb dit zelf ook geprobeerd en ben er niet doorgekomen.
Wat betreft universiteiten ligt het vooral aan de vakken die je wilt volgen en de omgeving. Elk jaar zal anders zijn op een universiteit, en in sommige gevallen zelfs elk semester. Het ligt dus ook aan de duur van je minor in de VS.
Mijn advies, orienteer je goed. Bekijk welke omgeving je het leukste lijk (ik kan persoonlijk New England aanraden, rijke, mooie omgeving met veel te zien en de meeste plaatsen hebben een redelijke busverbinding naar andere plaatsen). Zelf zit ik momenteel in Maine.
Wat ik je verder nog aan kan raden is om goed te kijken hoe de campus in elkaar zit. Mijn universiteit hier heeft bijvoorbeel 2 campusses, met een busverbinding, en ik moet zeggen dat dat niet altijd ideaal is. Verder, let op wat er zoals te doen is op en rondom campus. De meeste universiteiten geven dat wel aan. Probeer eventueel in contact te komen met mensen die er studeren of zijn geweest (wat uiteraard makkelijker is als je met een directe uitwisseling te maken hebt), zodat je je goed kunt oriënteren.
Succes ermee!
Hee!
ik ben vorig jaar met EF naar het buitenland geweest voor een studiejaar. heb engels en spaans geleerd. was echt super toff. in londen heb ik een nederlands meisje leren kennen die voor haar minor een EF taalprogramma heeft gevolgd en ik heb ook op de school gezien dat veel studenten een University Preperation Programma hebben gevold. volgens mij is dit voorbereidingsprogramma op het studeren aan een buitenlandse uni. volgens mij garanderen ze zelf een plaatsing op een universiteit.
neem anders voor de zekerheid contact met hun op voor meer info.
Hoi,
Wat je ook zou kunnen doen is eens op deze site kijken:http://education.kilroyworld.nl/
Als je het niet via school geregeld krijgt kunnen zei goed voor je bemiddelen op het gebied van goede universiteiten in de USA. En anders zou je toch een kijkje kunnen nemen op de site. Deze site laat de mooiste en bekendste internationale toegankelijke universiteiten van de USA zien. Dus misschien leuk om even een kijkje op te nemen. Dat heb ik ook gedaan.
Mocht je nog vragen hebben. Stel ze gerust.
succes.