Goedenacht inmiddels,
Ik zal me eerst eens even voorstellen. Ik ben een 21 jarige jongen uit Brabant. Ik heb een fulltime baan en een leuke relatie. Aangezien ik het 09:00 tot 17:00 leven niet echt avontuurlijk vind, ben ik van mening dat ik (alleen) wil reizen. Ik ben nog erg zoekende naar wat ik wil. Citytrip in europa / citytrip in new york etc. Ik heb ook hele toffe verhalen gehoord over Azie. De enige landen waar ik ben geweest zijn Griekenland en Spanje. Uiteraard waren dat zonvakanties in het verleden. In September ben ik wel van plan om met mijn moeder en broer 5 dagen naar New York te gaan.
Ik heb heel mijn leven al gespaard dus qua geld is er geen nood aan de man. Ik ben nog erg opzoek naar wat ik wil. Op dit forum wil ik dus te weten komen wat voor mij het ‘beste’ is. Waar kan ik het best mee beginnen, en in welk land? Mijn vriendin zit midden in haar studie, heeft een beperkt inkomen, dus het is geen optie om met z’n 2en te reizen. Zelf ben ik wel toe aan een trip in mijn eentje. Ik ben erg sociaal en kan snel contacten leggen met verschillende mensen. Mijn Engels is standaard en dus niet hoogstaand. Ik kan me zelf goed vermaken en wil wel is wat meer uitdaging en avontuur in mijn leven. Ik wil niet langer mijn dromen laten belemmeren door geld/risico’s/werk. Heel mijn leven leef ik al volgens de standaarden en volgens mijn verstand. ‘Safe’ leven noem ik het, hoewel ik later niet terug wil kijken op een leven vol met alleen maar verstandige keuzes. Ik wil mijn gevoel volgen en ben al veel informatie aan het verzamelen over reizen. Het lijkt mij slim om mijn eerste trip te beginnen met 1 of 2 weken. Ik weet dat je in zo’n kort tijdsbestek niet veel kan zien. Maar om van dit leventje te proeven lijkt het me beter dat ik niet langer ga dan 2 weken.
Al jullie tips en adviezen zijn welkom. Daar ben ik immers voor.