Mijn hond naar Spanje halen

Kan iemand mij misschien verder helpen ?
Tot twee keer toe heb ik voor niks op schiphol gestaan met mijn hond en hem weer met mijn kinderen mee terug kunnen sturen naar huis.
Na goed nagezocht en gevraagt te hebben wat ik moest doen om mijn hond mee te nemen naar Spanje heb ik een bench gekocht en in de woonkamer neergezet. De maat van de bench is 92-68-76.
Zodra deze in de kamer stond ging mijn hond erin en lekker liggen slapen.
Ik heb een Mechelse Herder Reu en wil hem bij me hebben in spanje.
Met de hond en de bench ben ik naar de dierenarts gegaan en heb haar gevraagt of deze goed voor hem was.
Hij kan erin staan en zich omdraaien en hij gaat er lekker in liggen. Alleen als hij staat dan heeft hij zijn kop wat naar beneden.
Zij vertelde mij dat de bench ook niet té groot mag zijn omdat hij zich bij turbulentie kan bezeren.
Met een verklaring op zak van de dierenarts en zijn paspoort met chipnummer en rabies incl gezondheidsverklaring ging ik blij naar schiphol. Ik heb expres een reis geboekt bij transavia omdat die huisdieren vervoeren.
Eén van de dames vond echter de bench te klein en weigerde mijn hond te vervoeren. Ondanks de verklaring van de dierenarts vond zij een medestander en ik kon op mijn kop gaan staan maar kreeg mijn hond niet mee.
:mad: Jullie begrijpen dat ik écht heb staan huilen aangezien dit nu de tweede keer was dat hij niet mee mocht. Ik ben speciaal teruggegaan naar Nederland om hem op te halen.
Ook heb ik een offerte aangevraagt voor cargovlucht maar die willen maar liefst € 1250 vangen.
Weet iemand een andere goedkopere oplossing ?

Vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin. Heb ik 3x gedaan en geen problemen gehad. Of anders met de auto?
Je moet inderdaad wel een geschikt hok hebben voor het vliegtuig, zo’n plastic ding met luchtgaten en rooster aan voorkant. Ik neem aan dat je dat bedoelt met bench? Qua maten weet ik niet meer wat ik toen had.

Succes ermee!

:chin: Dank je wel, ik bedoel inderdaad met bench zo’n hok :cheer:
Dan zal ik toch vanaf Dusseldorf moeten gaan want Air Berlin op Schiphol heeft dezelfde regels als transavia.
Het probleem met transavia is echter dat de bench die twéé maten groter is niet door de deuren van het laadruim kunnen dat is het tegenstrijdige eraan.
Ze eisen eigenlijk dat ik de maat van de hond staand met de kop omhoog reken plús 10 cm erboven en dan past die er dus niet in.
Pffffft vroeger ging het een stuk makkelijker hoor. Ik wordt gek van al die regeltjes.

Maar goed bedankt in ieder geval ik ga dit proberen.

vraag me af hoe ik dat moet doen met 2 duitse doggen? :paranoid:

Het kost wat extra tijd, maar om zekerheid te hebben dat een dier goed in het land van bestemming arriveert raad ik de auto aan. Wij rijden regelmatig met honden en poes naar NL en terug. Geen enkel probleem.

Je zal de bench maat +108 zeker nodig hebben en die past zonder problemen in de deur van het laadruim.
92 is idd. veels te klein. Zelfs mijn Dobermann had er destijds een grotere toen ik emigreerde.
Je hond moet er kunnen instaan en naar boven kunnen kijken.

Ook voor vertrek vanuit Düsseldorf kan je niets met je bench van 92.

Ik heb voor 2 weken nog een asielhond meegenomen via Transavia…en geen enkel probleem zolang de bench geschikt is voor de hond.
Air Berlin laat je wel een grotere bench toe dan Transavia, dus kijk even.
Alles staat te lezen onder de voorwaarden van de desbetreffende maatschappy.

Ook kan je contact opnemen met dierenorganisaties en evt. een bench van hen lenen.

Zo heb ik dus die hond mee naar Ndl. gebracht…en die bench moet ook op één of andere wijze terug in Spanje geraken.

Vervoer per auto vind ik absoluut niet geschikt voor zo 'n lange route. Ook je DA zal adviseren dat een kortere vlucht van 2u20 veel geschikter is voor de hond dan een 30 uur durende autotrip, tenzij je hem zelf vervoert, hij vrij met ruimte in de auto kan zitten en je elke 2 uur stopt om hem even te laten lopen. Voor een herder is een korte vlucht alleszins aangeraden.

Succes !