Mijn ervaring met vrijwilligerswerk

Afgelopen juli heb ik een maand vrijwilligerswerk gedaan in Angtasom, een plaatsje tussen Phnom Penh en Kampot. Kort samengevat heb ik Engelse les gegeven aan kinderen op de school die opgezet is door de stichting. Ook heb ik samen met de andere vrijwilliger geld ingezameld om waterfilters uit te delen aan Cambodjanen die geen schoon drinkwater tot hun beschikking hadden.Als ik terug denk aan mijn tijd in Angtasom, verschijnt er een lach op mijn gezicht, want het is echt geweldig om iets voor de vriendelijke en arme Cambodjanen te kunnen doen. Helaas zijn er opnieuw negatieve berichten over vrijwilligerswerk in derde wereldlanden in het nieuws. Als je vrijwilligerswerk wilt doen, weet je inmiddels niet meer welke organisatie te vertrouwen is en welke niet, en de goede organisaties leiden onder het nieuws van de organisaties waarbij de helft van het geld naar de directeur gaat. Zonde… want je kunt als Nederlander in een derde wereldland ECHT iets betekenen.

Ik kan een uur vol enthousiasme doorpraten (of typen in dit geval) over mijn ervaringen met het vrijwilligerswerk, maar dat doe ik liever persoonlijk. Dus mocht je meer informatie willen, stuur me een PB’tje en ik vertel je meer over mijn ervaringen en de stichting.

:chin: