Maandje lesgeven in Cambodja voor een kleine en eerlijke stichting!!!

Helaas zijn er opnieuw negatieve berichten over vrijwilligerswerk in derde wereldlanden in het nieuws. Als je vrijwilligerswerk wilt doen, weet je inmiddels niet meer welke organisatie te vertrouwen is en welke niet, en de goede organisaties leiden onder het nieuws van de organisaties waarbij de helft van het geld naar de directeur gaat. Zonde… want je kunt als Nederlander in een derde wereldland ECHT iets betekenen.

Ik heb in juli vrijwilligerswerk gedaan bij een kleine stichting die is opgezet door 1 Nederlandse vrouw. In Angtasom heeft zij een school opgestart waar ik Engelse les heb gegeven. Die kids zijn zo enthousiast en leergierig, je krijgt er echt energie van als je voor de klas staat. Helaas zijn er na mijn vertrek, geen andere vrijwilligers meer gekomen. Hoe graag de kids ook Engelse les willen krijgen, er zijn gewoon geen docenten… Ik vind het echt zonde en daarom heb ik besloten hard op zoek te gaan naar enthousiaste reizigers die voor een periode van 4 weken of langer vrijwilligerswerk willen doen.

Ik kan een uur vol enthousiasme doorpraten (of typen in dit geval) over mijn ervaringen met het vrijwilligerswerk, maar dat doe ik liever persoonlijk. Dus mocht je meer informatie willen, stuur me een PB’tje en ik vertel je meer over mijn ervaringen en de stichting

1 like