Iemand vrijwilligerswerk gedaan in Cambodia?

Hallo,

Ik heb contact met activity international over vrijwilligerswerk in cambodia. Het gaat dan om het geven van Engelse les op scholen en weeshuizen.
Heeft er iemand ervaring met reizen of vrijwilligerswerk in Cambodia? Of natuurlijk met het geven van Engelse les?
Daarnaast kan ik ook iets vergelijkbaars doen in Chiang Mai. Iemand ervaringen met Chiang mai?
En welke van deze bestemmingen is leuker?

Groetjes Hester

Ik heb geen vrijwilligerswerk gedaan in Cambodia, maar wel een project bezocht. Hier mijn reisverslagje: Out of Asia.nl - Goede doelen. Ik krijg nog altijd nieuwsbrieven van deze stichting, dus ze zijn nog steeds actief.

Ik heb tevens rondgereisd in Cambodia. Bij deze mijn reisverslag.

In Chieng Mai ben ik wel geweest, maar daar heb ik geen vrijwilligerswerk gedaan. Ik heb wel in het westen van Thailand meegeholpen op een school voor weeskinderen. Daarnaast heb ik een aantal maanden les gegeven op Bali, hoewel dit project niet meer actief is geeft het reisverslag wellicht wel een idee van wat het leven in een andere cultuur en het lesgeven in een ander land inhoud.

Wat leuker is is niet te zeggen. Dat hangt natuurlijk van het project en je interesses af. Toen ik les ging geven in Thailand en op Bali had ik al enige ervaring met het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland, aangezien ik er met name op Bali alleen voor stond was ik daar weg blij mee.

1 like

Ik heb wel ervaring met reizen en vrijwilligerswerk in Cambodja (evergreencambodia.org en Tonle Tourism for Help). Helaas niet met het geven van Engelse les, maar wel computervaardigheden. Ik zat in het noordoosten van Cambodja, in Stung Treng. Waar wil jij heen? Chiang Mai ben ik zelf nooit geweest, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Jenny, wauw. Wat een mooie ervaringen zeg!!

Wat voorn lessen heb je gegeven op Bali? Engels?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Wereldwijzer

Ik heb inderdaad Engelse les gegeven. Het project bestaat echter niet meer, en het ontbreekt me aan de tijd (werk, studie) om naar Indonesië te gaan om iets nieuws op te zetten…

Mochten er mensen vragen hebben over deze projecten of meer foto’s willen zien: ik geef zaterdag 9 nov een workshop reisgotografie bij de Wereldwijzer vrijwilligersdag. Kom gerust langs.

ahhh zou graag willen langskomen. maar helaas kan ik die dag niet