Midden-Oosten

Het Midden-Oosten bestaat uit verschillende landen in Zuidoost-Azië en delen van Noord-Afrika. De laatste jaren is het Midden-Oosten volop in het nieuws vanwege conflicten tussen bondgenootschappen en eeuwenoude geschillen. Dat het Midden-Oosten ook een prachtige en veilige vakantiebestemming kan zijn wordt vergeten.

En dat is jammer! Het Midden-Oosten heeft de reiziger veel te bieden op het gebied van cultuur, natuur en architectuur. Wil je heerlijk te luieren en genieten van een luxe vakantie, je laten inspireren door bijzondere moderne en historische bouwwerken, of wil je juist een avontuurlijke reis door de prachtige natuur maken? In het Midden-Oosten kan het allemaal!

Of misschien wil je juist een kijkje achter de schermen. Hoe leven de mensen in het Midden-Oosten? Wie zijn ze en waarom zijn ze zoals ze zijn? Ook dat kan! Arabieren zijn over het algemeen hartelijk en gastvrij. Als je geluk hebt wordt je uitgenodigd bij een familie om koffie te drinken of om samen een traditioneel gerecht te delen.

Op mijn website kun je mijn ervaringen van mijn leven in het Midden-Oosten lezen, in de vorm van verhalen met een twist. Soms grappig, verbazingwekkend of bijzonder. Als je er al eens geweest bent of (als expat) gewoond hebt zul je er veel in herkennen. Maar het geeft ook veel informatie voor de reiziger die er nog onbekend is.
Daarnaast geef ik achtergrondinformatie over de cultuur en over bijzondere bezienswaardigheden.

Mis je een onderwerp of zoek je specifieke informatie over het Midden-Oosten? Laat het me horen, zodat je niet als een roepende in de woestijn achter hoeft te blijven…